מתלונות צרכנים שהגיעו לרשות עלה כי ארקיע מפרסמת באתר, ליד המחיר הדולרי של הטיסה, מחיר שקלי לפי שער הדולר ביום התשלום ואף גובה על-פיו - בניגוד לחוק הגנת הצרכן
הממונה על הרשות להגנת הצרכן הציבה אולטימטום של חודשיים לתיקון הפרסומים ■ אוסרת על פרסום מבצעי תיירות כשאזל המלאי ומחייבת פירוט על המחיר לפני ואחרי המבצע
(עדכון) - ביהמ"ש קבע כי HOT, שגררה את לקוחותיה 5 חודשים (!), תפצה ב-10,000 שקל את היורשים על התמשכות תהליך הניתוק ■ טענו בתביעה: "HOT מניחה שהלקוח התמים לא ישים לב למעשיה"
הרצון להחזיר בגד לחנות ולקבל כסף מזומן תמורתו אינה הופכת צרכנים ל"חסרי אחריות"
תוך 3 חודשים ייכנסו התקנות לתוקף, ולקוח שביטל עסקה יקבל בחזרה כסף מזומן - לרוב תוך 14 יום מהקנייה ■ התקנות יחולו על ריהוט, ציוד לבית, מכשירי חשמל, ביגוד והנעלה, שירותי קוסמטיקה, תקשורת ועוד
התקופה האחרונה מביאה עמה גל של כותרות בנושאי חקיקה צרכנית ■ "גלובס" בדק אילו שינויים ישפרו את חיינו כצרכנים, מי עומד מאחוריהם, ומיהם אלה המביעים התנגדות נחרצת למהלכים צרכניים שונים
ח"כ דני דנון מציע לחייב את המפרסמים לציין באופן בולט בפרסומת את המחיר המלא של המוצר או השירות ולכתוב בגודל אות קטן יותר את תנאי המכר ■ במקרה שמדובר בתקופת התקשרות - יוצג המחיר המלא של כל התקופה
משמשת כיום כתובעת הראשית במשרד התמ"ת ■ שר התמ"ת בן-אליעזר: "בחרנו באשת הברזל של עולם הצרכנות"
על אף קביעת הממונה על הגנת הצרכן מסרבת החברה לציית ל"חוק הטכנאים", אשר לפיו איחור או היעדרות של טכנאי מחייבת קנס של 600 שקל כפיצוי לצרכן שהמתין לשווא
מצד אחד, יו"ר ועדת הכלכלה מקדם חוק החזר כספי שעבר בקריאה טרומית ■ מצד שני, תקנות חוק דומה שהתקבל בעבר הועברו היום ע"י שר התמ"ת לוועדת הכלכלה ■ חברי הכנסת מתווכחים על הקרדיט - והצרכן יכול רק להרוויח
5 שנים אחרי חקיקת התיקון לחוק הגנת הצרכן, חתם היום שר התמ"ת בן-אליעזר על התקנות המאפשרות את קיום החוק ■ המהלך טעון את אישור ועדת הכלכלה ■ ח"כ איתן כבל: "כעת הצרכנים בישראל מצטרפים לעולם המערבי"
במבחן התלונה הזהה של "גלובס" נשלחה תלונה זהה לשורת גופים שאמורים לטפל בתלונות הצרכנים ■ במבחן הפגינה גם המועצה לצרכנות טיפול יעיל אך לא מושלם, ואילו למשרד התקשורת ולרשות להגנת הצרכן יש מה לשפר
למרות הלחץ מצד המשווקים והסוחרים, התמ"ת מפיח חיים בתיקון לחוק שיאפשר לצרכנים להחזיר מוצרים שקנו - ולקבל כסף במקום שובר זיכוי ■ הצצה ראשונית לטיוטת התקנות שעשויה להפוך למציאות צרכנית משודרגת
זאת עקב פניית "גלובס" ■ בקמפיין נטוויז'ן נכתב: "מצטרפים לאינטרנט המהיר ומקבלים טלוויזיית full HD LCD" - זאת על אף שקבלת הטלוויזיה כרוכה בתשלום ■ עו"ד יצחק קמחי: "מדובר בהפרה לכאורה של חוק הגנת הצרכן"
חברת "צ'מפיון קאר ש.מ" ומנהל חטיבת סקודה בתאגיד הורשעו בהטעיית צרכנים ובאי-הודעת פרטים בעסקת אשראי, לאחר שלא פרסמו את שיעור הריבית בעסקת מימון לרכישת מכוניות
על-פי הצעה לתיקון חוק הגנת הצרכן שהגיש ח"כ איתן כבל, חברה בעלת למעלה מ-10,000 לקוחות תידרש לענות תוך 3 דקות במענה אנושי או לאפשר השארת הודעה, כשנציגיה יחזרו ללקוח תוך 3 שעות לכל היותר
שלושה פסקי דין בשבועבית המשפט העליוןבתי מלוןהטעיית צרכניםהרשות להגנת הצרכןחברות תעופהטיסותקמעונאותרשתות שיווקתביעה ייצוגית