נקבע כי התובעים הניחו תשתית עובדתית המצביעה על עילות תביעה ראויות עפ"י חוק הגנת הצרכן, חוק החוזים, חוק עשיית עושר ולא במשפט ועוולת רשלנות
מבקרי משרד התמ"ת יפקדו בזמן הקרוב עשרות בתי עסק ברחבי הארץ ויבדקו עד כמה המבצעים המוצעים בהם עומדים בהנחיות חוק הגנת הצרכן
אחרי שנים שהצרכן התקשה להתמודד מול גופים מסחריים חזקים, הועלו בשנת 2011 חוקים להגנתו, ועוד כאלה צפויים גם בשנה הבאה
שינויים רגולטוריים שנועדו להקל על הצרכן עלולים בסוף לפגוע בו ■ "גלובס" חושף כיצד מעמיסות חברות הסלולר, התרופות והתעופה את העלויות הנוספות על כולנו
מדובר בטיסות שהוזמנו במשרדי הנסיעות ולא בעסקאות אינטרנטיות או טלפוניות ■ התקנות אינן מאפשרות לבטל עסקה של שירותי תיירות חוץ המתחילים ומסתיימים במלואם מחוץ לישראל
ביהמ"ש המחוזי הורה לחנות נעליים לפצות ב-800 שקל לקוחה שדרשה לרכוש זוג נעליים במחיר שהיה מוצמד להם - 170 שקל, אך בעל החנות סירב ומכר לה את הנעליים ב-220 שקל
בימים שבהם ההמונים דורשים לצדק חברתי, מצאו כמה חברות מסחריות פתרון יצירתי ■ רוב הצרכנים לא מבחינים בשינוי הגודל - ומשלמים תוספת של עשרות אחוזים ■ בדיקת "גלובס"
נמאס לכם מזיכויים שנשכחו בארנק וירדו לטמיון? הצעה לתיקון חוק הגנת הצרכן שיזמה ח"כ רונית תירוש תמנע את הגבלת הזיכוי לתקופה קצרה ותחייב את הדפסתו על נייר שאינו דוהה
הצעת חוק שאושרה היום מציעה להוסיף מנגנון של עיצומים כספיים בעקבות הפרה של חוק הגנת הצרכן וליצור הגדרה של עבירה שעניינה "השפעה בלתי הוגנת על הצרכן"
יוזמי ההצעה, חה"כ דליה איציק וכרמל שאמה: מדובר בפתרון שיבטיח הגנה על הצרכן במקרה בו המוצר נמצא בתקופת האחריות, אך הצרכן לא זוכה לשירות התיקונים כי תעודת האחריות אבדה
מהצגת מחיר נמוך ומטעה, דרך קיצור הנופשון ביממה ועד סירוב לבטל את העסקה בניגוד לחוק - ענף התיירות מספק למועצה לצרכנות הרבה מאוד תלונות לטפל בהן
ועדת הכלכלה אישרה את בקשת התמ"ת לתיקון תקנות הגנת הצרכן ■ "על משרד התמ"ת לקבוע גודל מינימלי לאותן התניות, כך שגודלן המינימלי יהיה 30% מגודל האותיות הגדולות בפרסום"
ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק בנושא הוראות קבע ■ ח"כ אורי מקלב: המטרה היא לסייע לציבור לדעת בדיוק מתי יבוצעו החיובים כך שיוכל להיערך לקראתם
אחת השיטות של חברות הסלולר לחייב לקוחות ל-3 שנים ולהעלות להם את התעריפים במהלך תקופת ההתחייבות היא להחתים אותם על חוזים של לקוחות עסקיים, גם כשמדובר בעסק זעיר
כך קבעה הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן במשרד התמ"ת, עו"ד תמר פינקוס, שהורתה לחברה להפסיק להחתים צרכנים לתקופות התקשרות האסורות עפ"י החוק
בתביעה, בהיקף 22 מיליון שקל, נטען כי מדובר בהטעיית צרכנים ■ התובע טוען כי הוא פנה לרב, שאישר לו כי המוצר אינו כשר ■ סטארקיסט: "השמרים שאנו משתמשים בהם כשרים לפסח"
שלושה פסקי דין בשבועבית המשפט העליוןבית המשפט לענייני משפחהבתי מלוןגביית יתרהטעיית צרכניםהרשות להגנת הצרכןחברות תעופהטיסותתביעה ייצוגית