מטא עקפה את תחזיות האנליסטים, אך הצפי שלה לרבעון הרביעי של השנה מוביל את מניית החברה לירידה במסחר המאוחר • לדברי סוזן לי, סמנכ"לית הכספים של מטא, למלחמה במזרח התיכון יש פוטנציאל לפגיעה בעסקי הפרסום של החברה
מחלקת הסייבר בפרקליטות פועלת בימים אלה לבלום את צונאמי ההסתה ברשתות החברתיות • המנהל חיים ויסמונסקי מסביר כי למרות שמנגנון הסרת התכנים הוא וולנטרי, רוב הרשתות משתפות פעולה (חוץ מטלגרם); ומספר על ההתמודדות עם תכנים המבזים את כבוד הנפגעים
החברה דיווחה על הכנסות של 56.5 מיליארד דולר, ובכך עקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 54.5 מיליארד דולר • חטיבת הענן של מיקרוסופט הכניסה 24.26 מיליארד דולר, עלייה של 19% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד
במערכה על דעת הקהל העולמית, תכנים שמשתפים אנשים פרטיים עשויים לזכות ביותר קשב מאשר גורמים רשמיים • גלובס עושה סדר: במה מומלץ להתמקד, וממה כדאי להימנע
נחמן שי, דובר צה"ל לשעבר, חושב שמערך ההסברה צריך להשמיע קול עוד בתהליכי קבלת ההחלטות, שנדרש גוף אחוד שינהל את המעבר משגרה לחרום, ושההסברה צריכה לייצר חזית אחידה לעורף ולתפוצות • והיוזמות הפרטיות? "לתת להן לפרוח לבד" • חזית ההסברה, פרויקט מיוחד
מתקפת הפתע תפסה את ישראל לא מוכנה גם בחזית ההסברתית, והאזרחים התמודדו עם מידע חסר וסימני שאלה מדירי שינה • גלובס נכנס לעומק ההסברה הלאומית וגילה חלוקת סמכויות בעייתית, כאוס ארגוני והיעדר דמות מובילה במשך תקופה ארוכה
עיתונאי חדשות 13, אחד הכתבים המרכזיים המסקר מקרוב את מה שקורה במלחמה ונחשף לזוועות ולמראות קשים במיוחד, פרסם פוסט בחשבון הפייסבוק שלו שקורא באופן ברור -"לכו לטיפול"
החברה הצליחה למשוך הרבה יותר מנויים ברחבי העולם, והציגה נתונים טובים ביחס למה שציפה השוק • ענקית הסטרימינג הוסיפה כ-8.7 מיליון מנויים גלובליים במהלך הרבעון, לעומת 5.49 מיליון שצפו האנליסטים בוול סטריט
התקנות לשעת חירום טרם פורסמו כי הן עדיין בתהליכי הכנה, אך לגלובס נודע כי נוסח התקנות הנוכחי מתמקד בהפסקת פעילותו של גוף תקשורת זר הפוגע בביטחון המדינה וכוחות הביטחון באופן ממשי • המשמעות: יהיה ניתן להוריד את אל-ג'זירה מהכבלים והלוויין הישראליים, לחסום את אתרי האינטרנט שלהם ולסגור את המשרדים שלהם בארץ
ועדת העלייה והקליטה בראשות ח"כ עודד פורר התכנסה היום כדי לדון בפעילות הרשתות החברתיות בימות המלחמה, אך נציגי ענקיות הטכנולוגיה והרשתות החברתיות סירבו להתייצב לדיון • נציג התנועה למאבק באנטישמיות: "אנחנו צריכים תקציב של 2 מיליון שקל כדי להתמודד עם העומסים. אין לנו שיתוף-פעולה אמיתי מצד משרדי הממשלה"
עד תחילת המלחמה נתנו פייסבוק, טיקטוק וטוויטר במה לקולות משני צדדי המתרס, אך אחרי המתקפה הברוטלית של חמאס הן נאלצו להתעשת • איך נראית המדיניות החדשה של כל אחת מהן, ואיפה הן עדיין לא מתפקדות כמצופה
בשילוב של טכנולוגיה ושטח, ע"י הצלבת נתונים ומידעים, הוקם חמ"ל אזרחי לחיפוש חטופים ונעדרים - בשטח הרצועה ובישראל • עד כה מופו מעל ל-600 חטופים ונעדרים • רפאל פרנקו, מוביל המיזם: "מזמין משפחות הנעדרים והחטופים לפנות אלינו ולספק לנו תמונה באיכות טובה"
חברות תעופה זרות רבות ביטלו את הטיסות לישראל בשל המלחמה, וחברות התעופה הישראליות אל על, ישראייר וארקיע מתמודדות עם עומסים משמעותיים • אילו חברות עדיין טסות לישראל, ואילו חברות ביטלו?
בשבוע האחרון מופצות הודעות מטעם גורמים רשמיים שחלקן כוללות מידע שקרי, ובמקביל מתקיימות מתקפות פישינג או סייבר • הנה כמה דברים שכדאי לעשות כדי להישמר מפניהן
במקביל לחזיתות הלחימה בדרום ובצפון מתנהלת גם חזית התודעה, שבה פועלים גורמים רשמיים ופרטיים כאחד • מטה ההסברה האזרחי, ישראליז, משרדי פרסום ואחרים מסייעים בהפצת המידע ברשתות החברתיות, וקובעים: "חשוב ליצור הזדהות בינלאומית בעזרת תיעוד מהשטח"
לפי דיווח ב"וושינגטון פוסט|", מתחילת המלחמה טיקטוק כיוונה יותר מנהלי ומסירי תוכן כדי להתמקד בבקרה על פוסטים הקשורים בזוועות של חמאס • מטא, X (לשעבר טוויטר) וטלגרם סופגות ביקורת חריפה על כך שהן מאפשרות חשיפה של תכנים גרפיים ואלימים בפלטפורמות שלהן