סנה: מטרת התוכנית היא לקרב את הנגב והגליל למרכז הארץ
יקלו על זרימת התנועה והגישה לכביש חוצה ישראל; עלות הקטעים כ-50 מיליון שקל
1.5 מיליון שקל הושקעו בסלילת כביש גישה מצומת להבים לעיר רהט ו-1.1 מיליון שקל הושקעו במרכז העשרה ממוחשב
העבודות המקדימות במרכז העיר החלו, ולתושבי ירושלים צפויים עומסי תנועה כבדים והרבה אבק, רעש ובלגן * עלות העבודות הציבוריות: 800 מיליון שקל
אורך הקו כולו כ-25 ק"מ, והוא יעבור במקביל לכביש מס' 4 בין ראש העין לראשון לציון; עלות הקו כ-300 מיליון שקל
הרפורמה אמנם כוללת את ייקור מים, אך במקביל יש בה גם פיצוי לחקלאים על עצם שמירתם על הקרקע והשטחים הפתוחים.
ההצעות משנות את הגדרות החייבים ושיטת החיוב * העירייה: אין שינוי בשיטה
אם יידחה פרויקט מנהרות הכרמל למועד בלתי ידוע, הדבר יקשה מאוד על פרסום מכרזים לפרויקטים נוספים בשיטת BOT, כגון הרכבת הקלה בת"א ובירושלים
העיכוב הרב בביצוע הפרויקט גרם לשינוי מהותי של התנאים בהסכם
בתדרוך עיתונאים, שכינסה הבוקר (ג') הנהלת הרכבת הקלה, אמר ראש צוות תוכנית האב ד"ר משה הירש, כי ועדת המכרזים תכריז על הזוכה לקראת חודש אוקטובר
ההתנגדויות נסובו סביב שלושה נושאים עיקריים: ירידת ערך הנדל"ן כתוצאה מהוצאת הפרויקט אל הפועל; תביעות בעקבות פגיעה בנגישות בזמן העבודות לאורך תוואי הרכבת; פגיעה סביבתית, רעש וזיהום אוויר
שלוש החברות הללו הן החברות המובילות בשלושה קונסורציומים שמוקמים לצורך הפרויקט
על-פי החלטת הממשלה, קוצצו מכסות המים לחקלאות השנה ב-50%, בדומה לקיצוץ שנעשה בשלוש השנים האחרונות
נציבות המים מסרה, כי איגוד איילון מגליש מים לנחלים מזה זמן רב. הנציבות פנתה למקורות שתקים מפעל השבה, אך זה מתנהל בעצלתיים
לדברי יו"ר ועד עובדי תשתיות נפט, שלומי שטרית, יעוכב פרויקט הגז למשך עשרות שנים, אם לא יועבר לחברה. זאת, אף שקונסורציום החברות הפרטיות התחייב להקים את הפרויקט עד סוף 2003
המומלצותהרכבת הקלהחברת החשמלישראל במלחמהמטרומשרד האוצרמשרד התחבורהנדל"ן: תשתיותתשתיות מים וביובתשתיות תחבורה