חברות התעופה האמריקאיות חוזרות לפעול בישראל, אך היצע טיסות מצומצם ומחסור בטיסות ישירות מונעים הוזלת כרטיסים • מי שירצה לטוס לארה"ב במחירים שהכרנו לפני המלחמה יוכל לעשות זאת - עם הרעה משמעותית בתנאים
חברת התעופה עלתה ב-35% מתחילת השנה וכמעט כפול מכך בחודשיים, לשווי של מעל 5 מיליארד שקל • "המניה עדיין זולה" מעריכים באי.בי.אי, "ויש לה אפסייד של עוד 20%־30% לפחות" • בפיוניר מעריכים כי ביקושים כבושים יתפרצו כעת • ומי טוען שהמניה כבר יקרה?
שיתוף-הפעולה החדש שיקרב את הישראלים למזרח ומרכז אסיה וחברות התיירות שמגדילות את היצע טיסות הצ'רטר • וגם: בכמה זינקו מספרי הנוסעים בין ינואר 2025 לתקופה המקבילה אשתקד, והאם הישראלים חוזרים לתכנן חופשות מראש? • חדשות התעופה
אישור המענקים בא לאחר שהגופים המוסדיים התנגדו לבקשת החברה להקפיץ את שכרם החודשי של היו"ר והמנכ"לית בכ-25%, בנוסף להענקת אופציות בשווי מיליוני שקלים • אל על אישרה מענק מיוחד בסך חצי מיליון שקל למנכ"לית דינה בן טל גננסיה וליו"ר החברה עמיקם בן צבי
חברת התעופה ההודית חוזרת לישראל ותגדיל את התחרות לטיסות למזרח • חשיבות הקו כפולה, כי דלהי משמשת כהאב ממנו יוצאות טיסות המשך ליעדים במזרח כגון נפאל, וייטנאם ולאוס • וכמה תעלה טיסה ישירה לדלהי? • חדשות התעופה
מאבק השליטה הסוער בישראכרט עשוי להוביל את בנק דיסקונט, בעלי חברת כרטיסי האשראי האחרונה שנותרה על המדף, להקדים את מהלך המכירה של כאל לפי שווי שיא בענף • בין המתעניינים צפויים להיות גופים זרים ושחקנים פיננסיים בולטים בשוק המקומי
התחרות לארה"ב גדלה אבל עדיין לא מספיק בשביל להוריד את המחירים, וארקיע כבר משווקת כרטיסים במחלקת התיירים במחירים גבוהים • דלתא צפויה לחזור לישראל באפריל, ובכך תהיה החברה האמריקאית הראשונה שמחדשת טיסות • בדקנו כמה יכול לחסוך קונקשן וכמה זמן תצטרכו להמתין (רמז: לא מעט) • וגם: תוספת הטיסות של ישראייר ו-ITA • חדשות התעופה
בחברת התעופה ששוברת שיאי רווחים, מעוניינים לשנות הסכם מתקופת הקורונה שקבע כי תוכל לחלק דיבידנדים רק לאחר שנת 2025 • כעת נודע לגלובס כי המדינה עשויה לאשר את הקדמת החלוקה, אם בתמורה אל על תגדיל את השתתפותה בעלויות אבטחת הטיסות
חידוש הפעילות של קבוצת לופטהנזה, של איזי ג'ט ושל בריטיש בישראל יוסיף 92 טיסות שבועיות ליעדים במערב אירופה שרק החברות המקומיות טסו אליהם במהלך המלחמה • אף שהתחרות בקווים אלה חוזרת בהדרגה, קשה למצוא כרטיסים במחירים נמוכים מ־200 דולר • וגם: מי עוד בדרך?
לגלובס נודע כי חברת התעופה מנהלת מגעים מול המדינה כדי לחלק דיבידנד לבעלי המניות • כחלק מתוכנית החילוץ שקיבלה בתקופת הקורונה, אל על התחייבה שלא תחלק דיבדינד עד סוף 2025 • החברה דיווחה לאחרונה כי פנתה למדינה בנוגע להסכמים שנחתמו עמה
אלי רוזנברג, בנו של איש העסקים קני רוזנברג, מימש 14.3 מיליון כתבי אופציות למניות החברה, ברווח של כ-90 מיליון שקל • לרוזנברג היו ערב המימוש כ-140 מיליון כתבי אופציות, מתוכן מומשו 10% - מה שאומר שיש לרוזנברג עוד רווח סמוי של כמעט 800 מיליון שקל "על הנייר"
מטוסים פנויים הפכו למשאב נדיר בעולם התעופה, מה שהקפיץ את עלויות ההחכרה בעשרות אחוזים בשנה החולפת • חברות זרות מעדיפות יעדים משתלמים יותר מישראל, שגם ביטוחי הטיסות אליה התייקרו מהותית בשל המלחמה, ונראה כי עידן הטיסות הזולות הולך ומתרחק
למרות הבשורה שהביאו ארקיע ומטה ההייטק, חסרות לכל הפחות 15 טיסות שבועיות נוספות לארה"ב כדי לענות על הצורך • מה צריך לקרות כדי שההיצע יגדל? הממשלה התחייבה לתת רשת ביטחון לחברות שיטוסו לצפון אמריקה, אך השרים רגב וסמוטריץ' לא הגיעו לדיון, והוא נדחה
נשבר המונופול של אל על? ארקיע תתחיל להפעיל טיסות חכורות לארה"ב, בשיתוף-פעולה עם יוזמת ההייטקיסטים "טק אייר" • המחיר יחל מ-1,199 דולר לכרטיס הלוך ושוב, ויתווספו 3 טיסות שבועיות לקו המבוקש
המוסדיים אותתו, והמנכ"לית בן טל-גננסיה והיו"ר עמיקם בן צבי כבר לא יקבלו אופציות בשווי כולל של 19 מיליון שקל • עם זאת, שכרם ב-2024 יזנק בכל זאת במיליון שקל לכל אחד, לאותו סכום שחישבה החברה כבר בפעם שעברה. כיצד זה ייתכן?
חברת התעופה השלימה זינוק של יותר מ-40% בחודש האחרון ונסקה לשווי של 4.3 מיליארד שקל, על רקע הדחייה בחזרת החברות הזרות לנתב"ג והצפי לדוחות משופרים גם בתחילת 2025 • לאחר שאל על ויתרה על ההתמודדות בישראכרט, בבית ההשקעות הורייזן לא פוסלים כי תשים את המתחרה כאל על הכוונת
איראןארקיעדינה בן טל-גננסיהחברות תעופהחילוץטיסותישראיירישראל במלחמהנתב"גקני רוזנברג