הליך הבחירה למנהל רשות המטרו החל לפני כשנתיים והתעכב ארוכות עקב חוסר הסכמה בין משרדי האוצר והתחבורה • אי המינוי פוגע ביכולת של הרשות לפעול ולקדם את הפרויקט • ראש רשות המטרו יחלוש על תקציב העתק של הפרויקט - 150 מיליארד שקל - ותחתיו יפעלו כ־30 עובדים
תוואי המטרו הצפוני - המקטע האחרון שטרם אושר לרכבת התחתית העתידית בגוש דן - מגיע לנקודת סיום • לאחר שהוגשו כ־90 השגות ו־12 חלופות, תתקבל החלטה בנוגע למיקום התחנה ברעננה • למה בית האבות משען טוען לנזק של 200 מיליון שקל, ומתי יגיע אישור סופי?
קו הרכבת שמחבר את שדרות למרכז הארץ מושבת כבר שנה בגלל מקטע מסילה אחד שחשוף לירי נ"ט מרצועת עזה • במשרדי הביטחון והתחבורה מתווכחים מי יממן את המיגון של המקטע, כאשר שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בכלל מתנגד לעצם הרעיון וקורא קודם כל "להסיר את האיום" • אם יוחלט למגן בתום הדיונים, העבודות צפויות להימשך שנתיים לפחות ולעלות 800 מיליון שקל
חטיבות מילואים רבות הוקפצו בצו 8 במהלך החג להגיע לשירות, אך אין להם דרך להגיע אליו - לא בתחבורה הציבורית למי שנמצא בארץ ולא באמצעות טיסות חילוץ למי שנמצא בחו"ל • מלשכתה של מירי רגב נמסר "מי שאמונים על הסעת חיילי המילואים הם צה"ל ומשרד הביטחון בלבד"
רוב הציבור לא מכיר את אולה אקסלרוד, שמונתה לאחרונה למנהלת אגף המטרו במינהל התכנון, אבל הפרויקט הגדול ביותר שתוכנן בישראל נמצא בידיים שלה • בראיון ראשון היא מספרת על האתגרים שעומדים בפני הפרויקט ומזהירה: "במקום שעה וחצי, אנשים יעמדו בפקקים ארבע שעות"
במשרד בראשות מירי רגב מבקשים לדחות בשנתיים את הרפורמה במחירי החניה הציבורית, עד ל-1.1.27 • במשרד מודים כי מיום כניסתו לתוקף של החוק לפני כ-4 שנים ועד למועד תחולת החוק "לא נעשתה היערכות מספקת בנושא, הכוללת בין היתר חקיקת ועדכון חוקי עזר, שיפור התחבורה הציבורית ועוד"
משרדי התחבורה והאוצר מקדמים בתקציב 2025 הצעת חוק שתאציל סמכויות ניהול תחבורה לרמת המטרופולין והערים, ובמקביל תהפוך את הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לגוף עצמאי • במסגרת הרפורמה יוקמו רשויות אזוריות בגוש דן ובירושלים, אך יש מי שחושש מניצולה כמנגנון ג'ובים
העיכובים בהקמת קווי הרכבת הקלה מעוררים חשש בנוגע לכריית מנהרות המטרו - פרויקט גדול ומסובך בהרבה • מהיכן ישיגו 1.5 מיליון סגמנטים של בטון, כיצד יוציאו את החול בסביבה עירונית צפופה ומאין יגיעו המומחים הדרושים?
מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה • הפעם, בשיתוף ארגון "15 דקות": פתרונות חלופיים לרכב הפרטי
דוח של נתיבי איילון מגלה שביחס לחודשי קיץ קודמים, ביולי חלה החרפה בפקקים בנתיבים העמוסים בארץ • לפי הערכות, הסיבות הן פינוי תושבי הצפון והדרום והירידה בטיסות • אלה מצטרפים לבעיות שדוחקות את הישראלים לרכבים הפרטיים • מומחים מזהירים מהחמרה במצב
הקו האדום שנועד לחבר את גוש דן נפתח בקול גדול לפני שנה, אך הבטחות רבות טרם קוימו • המלחמה כנראה פגעה בביקושים, אך תרמו לכך גם איטיות בחלק מהנסיעה, מרחק רב בין התחנות והיעדר תחבורה ציבורית תומכת • בתחום המסחר דווקא מתחיל שינוי מהותי
הכנסת מקיימת בחודשים האחרונים סדרת דיונים על הפיקוח באוטובוסים • מהנתונים עולה כי ב־2023 עמדו הקנסות שהגישו הפקחים מהנוסעים על 24 מיליון שקל - סכום שהגיע לכיסן של המפעילות • אלא שהאחרונות טוענות כי ההכנסות מהקנסות לא מכסות את עלות הפיקוח
שירות התחבורה הציבורית בסופ"ש, שחוגג חמש שנים וכבר הגיע ל-15 ערים, מהווה הודאה של הממשלה בכך שהיא לא מסוגלת להחליט ולבצע, ומעדיפה שוב לעצום עיניים • למה חילוני מראש העין, ראשון לציון או פתח תקווה - שמשלם מסים כמו כולם - לא יכול לנסוע בתחב"צ לים, אם המדינה החליטה דה פקטו שזה כן יכול לקרות כאן?
אמנם היטל ההשבחה בתוואי המטרו הופחת עד סוף 2030, אך כדי שהיזמים יוכלו ליהנות מכך וכדי שהפיתוח יואץ, יש לאשר את תמ"א 70, שתקבע את כללי הפיתוח • התוכנית בדיונים כבר כמעט 5 שנים, ולפי סגן ראש מטה התכנון הלאומי, ייתכן שתעבור עוד שנה עד לאישורה
הקו הירוק והקו הסגול של הרכבת הקלה בגוש דן, שאמורים היו להיפתח ב־2025, מתעכבים שוב ושוב בגלל המלחמה וסיבות נוספות • כעת תאריך הפתיחה שלהם צפוי להידחות עוד
לאחר שלוש שנים של מגבלות בהוצאת ההיתרים בדרך נמיר, כעת הוועדה המקומית עוצרת את מתן ההיתרים למשך שלוש שנים, בכפוף לאישור הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ת"א • מי בכל זאת יוכל להוציא היתר? יתאפשרו בקשות להיתרי בנייה או תוספות מינוריים, כמו מרפסת או פרגולה, ובקשות לשימוש חורג
אוטובוסיםפרויקט המטרו של גוש דןהרכבת הקלהמטרומירי רגבמשרד התחבורהרכבת ישראלתחבורהתקלותתשתיות תחבורה