הסכם חדש של רכבת ישראל מול הקבלנית הספרדית בפרויקט החשמול דוחה את השלמת העבודות מאוקטובר השנה ל־2027 • כעת המדינה תשלם יותר מ־100 מיליון שקל נוספים • בין הסיבות: המלחמה שגרמה למחסור בעובדים וצמצום העבודות בימי שבת ובלילות בשל לחץ פוליטי
התחבורה הציבורית מתקיירת בשיעור של 5%, באפליקציות התשלום כבר מהיום וב-1 ביולי לכולם • מה עומד מאחורי ההתייקרות, ולמה העלייה במחירים מתחוללת כעת? • גלובס עושה סדר
נת"ע פרסמה את רשימת המתמודדות במכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה בגוש דן - הקו הירוק והקו הסגול - שהיקפו מוערך במאות מיליוני שקלים • מדובר במכרז קריטי לחברות שניגשו, בהתחשב בכך שהזוכה תצבור ניסיון מקומי ובין־לאומי להפעלת רכבות קלות, לקראת פרויקט המטרו
מספר מנהלים בכירים ברשות הודיעו באחרונה על עזיבה, סמוך למינוי מנהל רשות התחבורה הציבורית • עידן מועלם, מתואר בענף כמי שהונחת על ידי השרה רגב כדי לקדם את האינטרסים שלה ברשויות המקומיות • "כשיש קיפאון בקבלת החלטות, מה הפלא שכולם הולכים?"
מוביט, אפליקציית הנסיעות בתחב"צ, הודיעה על פיטורים של כ-25 עובדים • האפליקציה נמכרה לאינטל לפני כ-4 שנים, והחליפה מנכ"ל לפני כחודשיים
מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח, דיבר בפאנל התשתיות בוועידת הדרום לעסקים של גלובס על הצורך בהקמת תחנות כוח בגוש דן • משתתפי הפאנל שוחחו גם על מצב התחבורה הציבורית בדרום ובארץ בכלל: "מרבית התקציבים מופנים לת"א ולירושלים - הרבה פחות מזה לפריפריה"
לגלובס נודע כי התעריפים יעלו בכל אמצעי התחבורה הציבורית, כשמחירו של כרטיס נסיעה בודד יעלה אף יותר • במקביל, עיריית תל אביב הודיעה על עלייה במחירי החניונים והחניה בכחול לבן
מנכ"ל משרד התחבורה רצה להקצות מיליוני שקלים למטרונית בקריית אתא תוך דילוג על הדרג המקצועי, אך העבודות נבלמו ע"י משרדי האוצר והתחבורה משלא נמצאו התחייבויות תקציביות • והנתונים שמראים: חרף ההתנגדות המחודשת של בן זקן אליהם, הנת"צים כן יעילים
תחקיר "המקור" ששודר בערוץ 13 חשף עד כמה שיקולים פוליטיים צרים מושרשים עמוק בתוך התנהלותה המקצועית של השרה רגב • רגב ואנשיה משתמשים בתקציב המדינה כדי לשמר את כוחה בליכוד, על חשבון קידום פרויקטים לרווחת הציבור - והיא איבדה כל לגיטימציה ציבורית לכהן כשרת תחבורה
רשות שדות התעופה עצרה את העבודות להרחבת התחנה בנתב"ג בטענה לפגיעה בנגישות לטרמינל מהחניונים • גורמים המעורים בפרטים טוענים שהסיבה נוגעת לצמצום חניות העובדים במהלך הפרויקט • בענף חוששים מהיווצרות צוואר בקבוק בתפעול רשת הרכבות
במשרד התחבורה נבחנת האפשרות לשנות את תוכניות המטרו, אשר אושרו כבר, כדי להקים תחנת רכבת הצמודה למטה המוסד, כפי שמבקש הארגון • השינוי עלול ליצור אפקט דומינו שמשמעותו עיכוב של שנים בתוכניות המטרו • משרד רה"מ: "אין כל כוונה לשנות את תוכניות הקמת הרכבת"
"ההפקעות יוצאות משתלמות מאוד לבעלים", אומרת עו"ד ענבל קנקה, הממונה על הליך הפקעות הנכסים בחברת נת"ע שאחראית על הקמת המטרו • בראיון לגלובס היא מספרת על המבצע הגדול מסוגו בתולדות המדינה והודפת טענות ללחצים פוליטיים • בונים את ישראל, פרויקט מיוחד
בעקבות סכסוך בין משרד התחבורה למשרד האוצר, מנכ"ל משרד התחבורה מאיים לבטל נת"צים ברחבי הארץ • הסיבה: משרד האוצר לא אישר חתימה על הסכם עם עיריית חדרה לחידוש רחובות והקמת נתיבי העדפה
שר האוצר מבקש ממזכיר הממשלה לאפשר לו להגיש בקשה לדיון נוסף בתוכנית לקו M2 של המטרו, בטענה שלא נשלחה לשרים כנדרש • גורם המעורה בפרויקט: "מביך ששר האוצר מתנהג כמו אחרון המתנגדים, מטעמים צרים"
לאחר שנדחה מספר פעמים בגלל המלחמה, במשרדי הממשלה שוקלים לבטל את מכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול, ולהעביר את המלאכה לזכייניות ההקמה • הסיבה: חשש חברות בינלאומיות מאי־ודאות בישראל
הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות • אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר • כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון
אוטובוסיםפרויקט המטרו של גוש דןהרכבת הקלהמירי רגבמשרד האוצרמשרד התחבורהנת"ערכבת ישראלתקלותתשתיות תחבורה