הבורסה בת"א ננעלה בעליות שערים; מניית אופקו צנחה

אתמול נרשמה נעילה מעורבת בוול סטריט, כשמדדי דאו ג'ונס ו-S&P 500 התקרבו לשיא של כל הזמנים • מניות טבע ואופקו הלת' חזרו מחופשת החג עם פער ארביטראז' שלילי מול וול סטריט • נובל אנרג'י מכרה מניות תמר פטרוליום בכ-100 מיליון דולר • מגמה אדומה באירופה

פנים בניין הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
פנים בניין הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בתל אביב ננעל בעליות שערים. מדד ת"א-35  הוסיף לערכו 0.46% ומדד ת"א-125  הוסיף לערכו 0.47%. בלטו בעליות במדד ת"א-35 מניות אורמת , כיל  ודלק . בירידות בלטו אופקו הלת' , גזית גלוב  ואלוני חץ 

מדד הבנקים  עלה ב-0.33% בהובלת מניית דיסקונט , שעלתה ב-2.06%. 

15:30

בשעה זו המסחר בת"א מתנהל בעליות. כך, מדדי ת"א-35 , ת"א-125 , ת"א-בנקים  ות"א-טכנולוגיה  נסחרים בעליות שערים. מדד ת"א-ביומד  מזנק בהובלת פרוטליקס , רדהיל  וביוליין . בעליות במדד ת"א-35 בולטות אורמת טכנולוגיות , כיל  והפניקס . בירידות בולטות אופקו הלת' , לייבפרסון  וטבע .

יו"ר פז נפט , יצחק עזר, הודיע על התפטרותו על רקע "מחלוקות עמוקות בהנהלה".

אורי גרינפלד, הכלכלן והאסטרטג הראשי של בית ההשקעות פסגות, מציין בסקירתו השבועית שפורסמה היום כי "השבוע האחרון, כמו גם כל חודש ספטמבר עמוס החגים התאפיין בהמשך המגמה החיובית בשוקי המניות בעולם. למעשה, הרבעון השלישי של 2018 היה הטוב ביותר בשווקים הגלובליים מאז 2013 ונדמה שעל אף כל החששות והסיכונים, הכלכלה החזקה, בעיקר בארה"ב, היא שנותנת את הטון".

לכן, אומר גרינפלד, "אם נאלץ לתת קריאת כיוון גם לרבעון האחרון של השנה, כנראה שזו תצביע על המשך המגמה. נכון, מלחמת הסחר עדיין פה, אי הוודאות לקראת הבחירות בנובמבר היא משמעותית, איטליה עושה שוב צרות וסין ממשיכה להאט אבל בסופו של יום, אין בטווח הנראה לעין שום גורם קונקרטי לשינוי בכיוון. אם צריך לסמן גורם אחד שעלול להגיע בטווח הארוך יותר הרי שמדובר כנראה על ריבית הפד שבשלב כלשהו תהיה גבוהה מדי ותוביל להאטה בפעילות הכלכלית בארה"ב. אנחנו לא שם וגם לא צפויים להגיע לשם לפני סוף 2019 כך שבהחלט יש מקום להערכתנו להמשיך ולהחזיק בנכסי הסיכון".

ביום שני הקרוב תתפרסם החלטת הריבית של בנק ישראל ובמקביל הבנק יפרסם את תחזיותיו המעודכנות. עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל, מציין לקראת ההודעה כי "למרות הצמיחה החלשה ברבעון השני, תחזית הצמיחה לשנה הנוכחית תישאר כמעט ללא שינוי. בנוסף, התמתנות העלייה בסעיף הדיור במדד, לצד הייסוף בשקל בשבועות האחרונים מרחיק את התבססות האינפלציה ביעדה. לכן, ככל הנראה, תוואי עליית הריבית החזוי יידחה לשנת 2019".

הדולר נסחר היום בעלייה של כ-0.6% סביב רמה של 3.65 שקלים ואילו האירו נחלש בכ-0.3% ונסחר סביב 4.20 שקלים.

המסחר באירופה מתנהל בירידות והחוזים העתידיים מאותתים על פתיחה אדומה בוול סטריט. 

13:00

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל במגמה חיובית. כך מדד ת"א-35  ומדד ת"א-125  רושמים עליות. בולטים בעליות מדד ת"א בנקים , מדד הביומד  ומדד ות"א-ביטוח פלוס .

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בירידות. מדדי פוטסי , דאקס , סטוקס 600  וקאק  יורדים.

בולטות בירידות אופקו , תמר פטרוליום , קמטק , אודיוקודס  וישראל קנדה . בולטות בעליות סאפיינס , ארד , אורמת טכנו , פורמולה מערכות , כלל עסקי ביטוח , רציו , אלקטרה צריכה , הפניקס .

11:00

לאחר פתיחה שלילית הבוקר, המסחר בבורסה עבר לעליות. מדדי ת"א-35  ות"א-125  בטריטוריה חיובית. בולטים מדד ת"א-בנקים , מדד הביומד  ומדד ת"א-ביטוח פלוס .

בורסות אירופה נפתחו במגמה אדומה. כך, מדדי פוטסי , קאק , דאקס , סטוקס 600  ואירונקסט  רושמים ירידות.

כחודשיים לאחר שהושלמה עסקת רכישת השליטה ביצרנית הבדים הלא-ארוגים אבגול על-ידי יצרנית הכימיקלים אינדורמה ונצ'רס, הודיע מנכ"ל החברה, דיוויד מלגרם, לדירקטוריון על התפטרותו. את מלגרם, שכיהן בתפקיד מנכ"ל אבגול  4 שנים, יחליף, החל מ-1 בינואר 2019, המשנה למנכ"ל שחר רחים.

בולטות בירידות אופקו הלת' , תמר פטרוליום ,אודיוקודס , קמטק , תדיראן הולדינגס .

בולטות בעליות סאפיינס , ארד , אורמת טכנו , דמרי , פמס ,הראל השקעות ,פורמולה מערכות , אלקטרה צריכה  והפניקס .

09:45

המסחר בבורסה בת"א נפתח במגמה שלילית. מדדי ת"א-35  ות"א-125  רושמים ירידות. מדד ת"א-בנקים  בולט בעליות.

אופקו הלת'  יורדת בלמעלה מ-5% בעקבות פער ארביטראז' שלילי. 

בולטות בירידות לייבפרסון , מיטרוניקס , קמטק ,תמר פטרוליום ,  בי קומיונקיישנס , אלקו , תדיראן הולדינגס , שיכון ובינוי , קרסו  וטבע 

בולטות בעליות סאפיינס , אורמת טכנו , פורמולה מערכות ,אנרג'יקס  ונפטא .

06:30

המסחר בבורסה בתל אביב ייפתח היום (ג') על רקע הנעילה המעורבת בבורסות וול סטריט אמש כשמדדי הדאו ג'ונס  ו-S&P 500  התקרבו לשיא, והמגמה המעורבת בבורסות אסיה היום. 

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום (ג') במגמה מעורבת, כשהניקיי היפני  "שינה כיוון" והחל לרשום ירידות, מדד ההנג סנג   יורד בחדות ומדד שנחאי   רושם עליות. היום לא יתקיים מסחר בבורסות סין לרגל "החג הלאומי" הסיני.

בימים ראשון ושני לא התקיים מסחר בתל אביב לרגל חג שמחת תורה. ביום ה' שעבר התקיים יום מסחר מקוצר בשל החג, והמסחר ננעל בירידות שערים.

בתחילת השבוע פורסם כי חברת נובל אנרג'י המחזיקה בכ-43% ממניות תמר פטרוליום , ניצלה קפיצה של קרוב ל-30% במניה מתחילת אוגוסט ועד לאמצע ספטמבר ומכרה למשקיעים מוסדיים (בעיקר חברות ביטוח וקופות גמל) מניות של החברה בכ-100 מיליון דולר.

אופקו  תחזור היום לתל אביב מחופשת החג עם פער ארביטראז' שלילי של כ-6% מול וול סטריט. מניית טבע  תחזור גם היא עם פער שלילי, בשיעור של כ-2%.

מדובר בנתח של כ-57% מסך ההחזקה של נובל אנרג'י בחברה. המניות נמכרו במחיר של 15.50 שקל למניה.