סמנכ"ל הקריאייטיב, גיא גורן: "איני מעוניין לקבל מדליה בתחרות שהוחלט לחלק בה פרס בכל מחיר" ■ כפי שנחשף בשבוע שעבר ב"גלובס", שופטי קקטוס הזהב "תיקנו" את ציוני העבודות כדי לאפשר זכייה במדליות
מדובר בזכייה ראשונה למשרד ישראלי בתחרות, הנחשבת לאחת מ-3 התחרויות היוקרתיות בעולם בתחום הפרסום
השיפוט הראשוני בתחרות השנה יצר סיטואציה שבה אף אחת מהעבודות, בכל 15 הקטגוריות, לא זכתה במדליית זהב - כך שהיה צורך ב"פקטור" לשיפור הציון ■ 7 עבודות זכו במדליית כסף ו-13 עבודות זכו בארד
ככל הנראה, חברות המדיה יוניון, יוניברסל מקאן וזניט מדיה לא ייקחו חלק במכרז ■ במקביל מתקיים מכרז על תקציב הפרסום של רשת האופנה גאפ, בו משתתפים גיתם BBDO, גלר-נסיס ואדלר-חומסקי&ורשבסקי
בימים אלה כבר נרקמים שיתופי-פעולה ראשונים בין צומת ספרים לקבוצת בזק, אסם ודרימוורקס
המשמעות היא שבפועל כל המשרדים שהגישו הצעות למכרז הפרסום של שירותי בריאות כללית עלו לשלב הבא כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", בכללית הוחלט לקצץ את תקציב הפרסום בכ-40% ולהעמידו על 9 מיליון שקל
בעוף טוב נפרדו באחרונה מגלר-נסיס, שכן החברה החלה לייצר שניצלים עם ירקות המתחרים בטבעול - שתקציב הפרסום שלה מטופל אף הוא במשרד היקף הפרסום של המותג ב-2008 עמד על 4.3 מיליון דולר
דבורצקי הצטרפה לגיתם לפני כ-5 שנים לאחר שפרשה מסלקום, שם ניהלה את מחלקת האסטרטגיה ואת מחלקת קשרי הלקוחות בשנה האחרונה ליוותה דבורצקי את מיזוג חברת האינטראקטיב אל תוך פעילות גיתם
אחריו במקום השני - אדלר-חומסקי במקום השלישי - גיתם BBDO בפער קטן יחסית ראובני-פרידן מדורג במקום הרביעי, ובמקום החמישי יהושע TBWA שלמור-אבנון-עמיחי לא משתתף בתחרות השנה
הירידה במדד הפרסום היתה אמנם פחות חריפה מהתחזיות - אך עדיין נרשמה ירידה בביקוש לעובדים, במספר ההפקות החדשות וברמת המחירים במדיה, זאת למרות שהרייטינג בערוצים המסחריים דווקא עלה
בתחרות נשפטו 711 עבודות מ-35 משרדי פרסום השיפוט נעשה ע"י 22 סמנכ"לי קריאייטיב טקס הענק פרסי הקקטוס יתקיים ב-26 במאי
התקציב, בהיקף של כ-2.5-3 מיליון דולר, נוהל ב-6 השנים האחרונות ע"י שלמור-אבנון-עמיחי
באחרונה אופנתי להגיד שהקריאייטיב המקומי תקוע, אבל גם בביצה המקומית מתגלים לעתים יהלומים שמאומצים בעולם הרחב - כמו הקמפיינים של גלר-נסיס, מקאן, באומן-בר-ריבנאי, ראובני-פרידן וגליקמן-נטלר-סמסונוב
כיום נחלקים תקציבי הפרסום של הקבוצה בין אדלר-חומסקי, שמטפל במותגים סיאט, סקודה ואאודי - ובין פוגל-אוגילבי, שמטפל בפולקסווגן
במסגרת הפרויקט יוצגו באתר מיוחד, creativevalley.co.il, העבודות הישראליות שיתחרו בקאן לצד האתר יפרסם "גלובס" דיווח מיוחד על מיטב העבודות של הקריאייטיב הישראלי ואף ידווח באופן יומי מהפסטיבל עצמו
המשרדים שיתמודדו על התקציב הם באומן-בר-ריבנאי, שהתקשרותו עם מכבי שירותי בריאות באה בימים אלה לקיצה; מקאן-אריקסון וראובני-פרידן, הנמנים על מערך הפרסום של הכללית; וזרמון-גולדמן
אדלר חומסקיבינה מלאכותיתגיתםאירועים ומינוייםישראל מתגייסתמינוי בכיריםמקאן תל אביבפרסוםקריאייטיבתקציב פרסום