במשך שנים מנסה הכלכלן פרופ’ ג’ון א. ליסט להבין מדוע רעיונות שנראים מבטיחים נכשלים לבסוף כשמיישמים אותם בקנה מידה גדול ורחב • הוא מצא חמש סיבות עיקריות, והוא אופטימי לגבי האפשרות להתגבר עליהן
עו"ד דני גבע הוא השותף הבכיר במיתר, משרד עורכי הדין הגדול בישראל, עם 700 עובדים, מתוכם 150 שותפים • איך מקבלים החלטות עם כל כך הרבה פרטנרים, איך מטפלים בהתנגדויות מבפנים ואיך מנהלים משא ומתן בסביבה מלאת אגו
הנרי פורד הגה את פס הייצור שלו בביקור בקצבייה • בית חולים לילדים בלונדון הפחית את מספר הטעויות הרפואיות בעזרת צוות קרקע מפורמולה 1 • ובלשי משטרת פרובידנס ברוד איילנד למדו מרופאים איך לשפר את תהליכי החקירה • כך מנהלים יכולים לעזור לעמיתיהם ללמוד מהר בתקופות של שיבושים וחוסר ודאות
פרופ' מגדלנה צ'ולקובה חקרה התמודדות של ארגונים עם התנגדויות לשינוי, ומצאה שיש למנהלים בן ברית לא צפוי: ההומור • לצד השיטות המסורתיות לניהול שינויים, דווקא זה היה מה שהאיץ את התהליך
בשנים האחרונות גדל מאוד שיעור החברות שבראשן עומד מנכ"ל בעל תואר במינהל עסקים • מחקר עדכני ביקש לברר אם אמנם השתפרו ביצועי החברות הללו, ואם אכן כן - האם הרווחים הגיעו דווקא בזכות כישורי המנכ"ל • הפקולטה, מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב
לא מדברים מספיק על היכולת להתבוננות עצמית, אבל זו אחת המיומנויות שמבחינות בין אנשי מקצוע יוצאי דופן לאנשי מקצוע בינוניים • מחקר בקרב יותר מ–400 מנהלים גילה אילו חוויות הכי חשובות להתפתחות שלהם
תומר גולן, דירקטור HR בחברת אבטחת הסייבר סקייבוקס סקיוריטי, מספר מה הוא למד מהשירות הצבאי רב השנים שלו על ניהול אנשים ומדבר על אתגר ההתפטרות הגדולה • "בשנה האחרונה אני חווה את הגירת העובדים. זה כמו כיסאות מוזיקליים בין חברות"
כשדיוויד באזוקי הקים את פלטפורמת המשחקים רובלוקס ב-2006, הוא דמיין עולם שבו המשתמשים יוצרים בעצמם את החוויות שהם חולמים עליהן • היום, כשמפתחי החוויות כבר מייצרים מהן חצי מיליארד דולר בשנה, הוא אומר: "שם נמצא העתיד של הכלכלה"
כדי לעודד חדשנות, ארגונים צריכים לעודד יצירתיות, עריכת ניסויים ולמידה מטעויות, ואלה יכולות לפרוח רק באקלים המתאים
גינה היא אנלוגיה מושלמת לניהול • תכנון הגינה הוא האסטרטגיה, האדמה היא התרבות הארגונית, אור השמש הוא ההשראה, גיזום הוא פידבק והכוונה והמנהל - הגנן • חצי שעה של השראה
ללמוד מאפל, ג'וצי ומקדונלד'ס - כך אפשר לבנות מחדש ולרענן מותג אפילו בן 100 שנה, ולהפוך אותו לרלוונטי וסקסי • שלושה סיפורים של מותגים ותיקים, שהצליחו לחדש את התעניינות הקהל ולדבר גם אל לקוחות חדשים עם ערכים מודרניים
מחקר שנעשה בקרב כ–500 מנהלים מגלה שאלה שנהנים לתת משוב שלילי מעבירים אותו בצורה פחות אפקטיבית • אלה שנלחצים ממנו דווקא מעבירים אותו היטב, אבל הופכים בעצמם פחות יעילים מיד אחריו • ארגונים צריכים לאמץ אסטרטגיות תמיכה בשני סוגי המנהלים
בואו לצלול איתנו למספרים ולנתונים שמאחורי החיים עצמם • והפעם: נשים מהוות את הרוב המוחלט מאנשי שירות המדינה, אז למה הן מהוות רק 45% מהסגל הבכיר?
איך עברו בחברת סוני מהפסדים כבדים לרווח, מה למדו בחברת לגו מחקירה של תלונות חריגות ואיזה ניסוי עשו בבנק אוף אמריקה? כדי לקבל החלטות טובות, מנהלים צריכים לדעת איך לאתגר מוסכמות ולבדוק השערות
חומר למחשבה לפעם הבאה שאתם מלקים את עצמכם על המשימה שדחיתם לרגע האחרון: דחיינות זה לא בהכרח רע • לדחיינות מתונה יש אפילו יתרונות מפתיעים
לפעמים בדיחה קטנה עוזרת להחליק עניינים, ולפעמים היא עושה בדיוק ההפך • איך יודעים מתי כן ומתי לא, ואיך לעצור לפני שעוברים את הגבול
ארגוניםהפקולטהישראל במלחמהמחקרמילואיםמנהיגותמנהליםניהול וקריירהפופקורןשוק העבודה