הקו שעובר בין אל על ונמל אילת • הכתם השחור של הגדלות הרמטכ"ל • ומה שהרפורמה בבנקים לא הצליחה לעשות • זרקור על כמה עניינים שעל הפרק
ועדת הכלכלה דנה היום ללא התקדמות במתווה הפיצויים לנוסעים שנאלצו להישאר בחו"ל כשהשמיים נסגרו בתקופת המבצע באיראן • נציג האוצר הגיע לוועדה ללא מתווה, וח"כ ביטן איים: "אם לא תגיעו מוכנים, נקבל החלטה שתשמש נגדכם בבתי המשפט" • על הפרק: פיצוי של עד 750 דולר לנוסע
החברות האמריקאיות נוקטות מדיניות זהירה - דלתא תפעיל טיסות בספטמבר, אמריקן איירליינס לא חוזרת, ורק יונייטד מקדימה את שובה לישראל • היצע הטיסות לארה"ב כיום נמוך בכשליש לעומת טרום המלחמה • האם ומתי נראה הוזלה משמעותית בטיסות לארה"ב?
דינה בן-טל גננסיה הודיעה במפתיע על פרישה לאחר שלוש וחצי שנים בתפקיד, כשעדיין לא ברור לאן מועדות פניה ומי יחליף אותה • בתקופתה כמנכ"לית רשמה אל על רווחים של כמעט 3 מיליארד שקל, מניית החברה זינקה ב-300%, והיא עצמה זכתה לתגמולים נכבדים • וגם - ההישג הגדול שבכלל מסתתר בתחום אחר
דינה בן טל גננסיה מכהנת מכהנת כמנכ"לית אל על מזה כשלוש שנים וחצי • העזיבה צפויה להתרחש בתוך כשלושה עד ארבעה חודשים
לופטהנזה, שנחשבת ל"ברומטר" של השוק, תחדש את פעילותה בישראל באוגוסט לאחר שלושה חודשים של ביטולים • היעדרה הורגש בחודשים האחרונים, שכן 60 טיסות שבועיות לאירופה נמחקו מהלוח • אז מדוע המחירים הקיץ לא גבוהים יותר מאשתקד?
המלחמה מול איראן דחפה את השקל לשיאים חדשים מול הדולר והפכה אותו לאחד החזקים בעולם • התחזקות המטבע המקומי תגדיל את רווחי היבואנים, אבל תפגע בחברות שכיכבו השנה כמו אל על ואלביט • גם בעלי נכסים בחו"ל כמו נתן חץ וחיים כצמן צפויים להפסיד מהתפנית במט"ח • וגם: S&P 500 בשיא כל הזמנים, אבל החוסכים בארץ רושמים הפסדים
לאחר שבימים האחרונים התמקדה בעיקר בהטסת לקוחות החברה שבוטלה טיסתם במהלך המלחמה, מודיעה היום אל על על פתיחה מחודשת של מכירת הכרטיסים לטיסות מישראל ואליה • ארקיע הודיעה כי תחזור להפעיל השבוע את הקו לניו יורק, כחלק מחזרה הדרגתית ללוח טיסות הקיץ • עד כה הודיעו מספר חברות תעופה זרות על כוונתן לשוב לישראל, ובהן פליי דובאי שצפויה לשוב כבר הלילה וטוס ובלו בירד שישובו מחר
לפי הערכות עדכניות, בין 50-100 אלף ישראלים עדיין ממתינים לשוב ארצה, אך כעת, לאחר ההקלה בהנחיות פיקוד העורף והסרת המגבלות על נמלי התעופה, מדובר במשימה שנראית אפשרית הרבה יותר מאשר במהלך המבצע
על רקע כניסת הפסקת האש עם איראן לתוקף, חברות התעופה הישראליות כבר החלו להיערך להרחבת מתווה טיסות החילוץ, במטרה להשיב לארץ עשרות אלפי נוסעים שעדיין שוהים בחו"ל • במהלך תדרוך לעיתונאים, שרת התחבורה מירי רגב אמרה כי יתוגברו הטיסות לישראל וממנה: "עם קבלת אישור מפיקוד העורף, נתב"ג יפעל 24 שעות"
בדיון בכנסת על מבצע החזרת הישראלים מחו"ל, התריעו חברי כנסת על פגיעה בזכויות הנוסעים ועל היעדר פתרונות למי שעדיין תקוע מעבר לים • ח"כ דוד ביטן תקף את ישראייר וארקיע על מחירים מופקעים והיעדרות מהדיון, והודיע כי יתנגד למתן הקלות לחברות שלא שיתפו פעולה • מדברי נציג האוצר עולה כי אין תוכנית לסיוע ייעודי לנוסעים
בפנייה לשרים ולוועדת הכלכלה, טוענת אל על כי חוק שירותי תעופה אינו מותאם למצבי חירום, ומבקשת להסיר ממנה את חובת שירותי הסיוע לנוסעים שטיסתם בוטלה, הכוללים לינה, הסעות ומזון • שרת התחבורה, באישור ועדת הכלכלה, מוסמכת להכריז על "מצב מיוחד" - וכך להשעות זמנית חלק מהזכויות הצרכניות בתקופות חירום
כמה ישראלים שבו ארצה עד כה, מאיפה יצאו טיסות החילוץ היום, באילו עוד דרכים אפשר לחזור לישראל, ואיך יוצאים מהארץ? • גלובס עושה סדר
טיסות החילוץ צפויות להתחדש גם כן • הבוקר השמיים נסגרו אחרי התקיפה האמריקאית באיראן, וטיסות אל על שבו על עקבותיהן
חברות התעופה הישראליות פתחו את האפשרות לרכוש כרטיסים גם ללקוחות שלא רכשו מהם כרטיסים בטרם ביטולי הטיסות • אל על תאפשר לציבור הרחב לעלות על הפלגה ללימסול • וגם: בג”ץ לא דחה את העתירה להפעלת טיסות אל על בשבת, אבל גם לא נענה לה
אל על מתחילה לחלץ נוסעים עם מטוסים רחבי-גוף מארה"ב ומהמזרח הרחוק • אייר חיפה פותחת את טיסות החילוץ לקהל הרחב, כמה זה יעלה? • וגם: למה היציאה מהארץ היא רק באישור ועדת חריגים?
אייר חיפהאיראןארקיעדינה בן טל-גננסיהחברות תעופהחילוץטיסותישראיירישראל במלחמהנתב"ג