הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה חיובית בבורסה בת"א; פורסייט עלתה ב-25%, בזן איבדה 4%

ת"א 35 עלה ב-0.7%, ת"א 125 קפץ ב-1% ות"א 90 טיפס ב-1.4% • בנק ישראל צפוי להעלות מחר את הריבית • בזן, דניה סיבוס ואפי נכסים פרסמו תוצאות

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 


15:55

המסחר בבורסת תל אביב ננעל היום בעליות. ת"א 35 עלה ב-0.7%, ת"א 125 קפץ ב-1% ות"א 90 טיפס ב-1.4%. ת"א נפט וגז זינק ב-3.3%, בהובלת מניות רציו , ניו מד  וקבוצת דלק . מדד הבנקים ירד ב-1%. 

מחזור המסחר הסתכם ב-941 מיליון שקל. 

לגלובס נודע כי בזק מזרחי טפחות צפוי להודיע ביום שלישי הקרוב עם פרסום הדוחות על עצירת חלוקת הדיבידנד בגין רווחי הרבעון הראשון של 2022. הסיבה היא השימוש שעשה הבנק בהון על מנת לצמוח בתחום האשראי, בעיקר אשראי לבינוי ולנדל"ן, לאור זיהוי הזדמנות ליהנות מהכורח של שני הבנקים הגדולים לאומי והפועלים, "להוריד רגל מהגז" בכל הקשור להענקת אשראי לענף זה. עם הפרסום, הגיבה מניית מזרחי טפחות  בירידה של 1%. 

עליות בולטות נרשמו במניות פורסייט  שזינקה ב-25%, מילניום פוד  שהוסיפה 16%, ווישור גלובלטק  קפצה ב-10.4%, לוינשטין הנדסה  שקפצה ב-8.5%, נופר אנרג'י  שעלתה ב-7.2%, תדיראן גרופ  שהוסיפה 6%, אנלייט אנרגיה  שטיפסה ב-5.2%, ישראל קנדה  שעלתה ב-4.8%, אנרג'יקס  שהתחזקה ב-4.4% ואלוני חץ  שעלתה ב-3.5%. בירידות בלטה מניית בזן , שנפלה ב-4%.

פאלו ריטייל, החברה הבת של קסטרו  המפעילה את רשת חנויות אורבניקה, פרסמה היום טיוטת תשקיף פומבית לקראת הנפקה בבורסה בתל אביב, בהובלת חברת החיתום של בית ההשקעות ווליו בייס. 

13:30

מדד ת"א 35 מטפס כעת ב-0.7% ומדד ת"א 90 עולה ב-1.7%. מחזור המסחר מסתכם בכ-504 מיליון שקל.

חברת סאנפלאואר  דיווחה היום כי הכנסות החברה צמחו ב-166% ברבעון הראשון של השנה והסתכמו לסך של כ-33 מיליון שקל. החברה רשמה זינוק של 186% ב-EBITDA לסך של 25.1 מיליון שקל וה-FFO צמח ב-138% והסתכם ב-14.6 מיליון שקל. ב-19 במאי חתמה החברה על הסכם בלעדי עם יזם מקומי בעל ניסיון בפיתוח מיזמים פוטו- וולטאיים בארה"ב, להקמת מיזם משותף לפיתוח פרויקטים פוטו-וולטאיים קרקעיים, כל אחד בהיקף של עשרות מגוואט, בשילוב אפשרי של אגירת אנרגיה בסוללות, באחת ממדינות דרום-מזרח ארצות הברית.

12:11

מגמה חיובית בבורסה כעת. מדד ת"א 35 מטפס ב-0.4% ומדד ת"א 90 עולה ב-1%. מחזור המסחר מסתכם בכ-332 מיליון שקל.

עליות בולטות רושמות פורסייט , ניו מד אנרג'י, אנלייט אנרגיה , קבוצת דלק ואוגווינד.

האב  מזנקת ב-8% לאחר שהחברה עדכנה הבוקר כי חתמה על הסכם מסגרת בהיקף של כ-18 מיליון דולר ל-3 שנים לאספקת פתרון המיחשוב המאובטח שלה לתאגיד אירופאי.

10:45

מגמה מעורבת ומסחר רגוע בבורסה. מדד ת"א 35 שומר על יציבות, ומדד ת"א 90 עולה ב-0.2%.

מניית רייזור  מזנקת בכ-11% לאחר שדיווחה על כך שתספק לחברה ביטחונית פתרון AI מתקדם לאיתור וסיווג פגמים בתחמושת. רייזור לאבס צפויה להשלים את פיתוח והטמעת הפתרון תוך כשנה וחצי ולספק לחברה הביטחונית 4 מערכות עבור סך כולל של כ-6 מיליון שקל.

מניית קאנומד  מזנקת לאחר שדיווחה הבוקר על חתימת מזכר עקרונות למיזוג פעילות נדל"ן לחברה הציבורית. קבוצת לאונרדו , הפועלת משנת  2006 הינה בבעלות יאיר מרק, סחף כהן וזאב מרק אשר יהיו לאחר השלמת המיזוג בעלי השליטה בחברה הממוזגת. פעילות הנדל"ן תמוזג לקאנומד לפי יחס צפוי של כ-50% לכל צד, ועל פי תנאי העסקה סך המזומן הצפוי לעמוד לרשות החברה הממוזגת יהיה כ-20 מיליון שקל.

הממונה על שוק ההון, ד"ר משה ברקת, נתן ביום חמישי לחברת הביטוח הדיגיטלית ווישור גלובלטק  היתר שליטה בחברת הביטוח הוותיקה איילון. בווישור היו זקוקים להיתר השליטה לשם רכישת 67% מאיילון תמורת סכום של 463 מיליון שקל. על מנת לגייס את הכסף הם הכניסו לעסקה את קיסריה אלקטרוניקה רפואית שבשליטת איש העסקים צבי ברק ואשתו ענת. על פי הסיכום הראשוני בין הצדדים, הזוג ברק אמור היה להשקיע 180 מיליון שקל באיילון ו-90 מיליון שקל בווישור, אך לבסוף סוכם, כחלק מההכנה לרכישת השליטה באיילון, כי הוא ישקיע בווישור את כל 270 מיליון השקלים, אותם הוא צפוי להזרים להון העצמי של חברת הביטוח הדיגיטלית.

10:00

שבוע המסחר בבורסה נפתח במגמה מעורבת. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.2%, ומדד ת"א 90 שומר על יציבות.

עליות בולטות רושמות קבוצת דלק , אופקו, באטמ, לייבפרסון ותדיראן גרופ .

החברות סולגרין  ותדיראן עדכנו הבוקר כי הן חתמו על הסכם מסגרת, לפיו תרכוש סולגרין מחברת אביאם, שהינה חברת-בת של תדיראן, מערכות לאגירת אנרגיה בהספק כולל של עד כ-600 מגוואט שעה, וזאת עבור כל צבר הפרויקטים הסולאריים משולבי אגירה ופרויקטי אגירה של החברה בישראל. העלות הכוללת של ההסכם עומדת על כ-130 מיליון דולר, כאשר אספקת המערכות צפויה להתפרס על פני השנתיים הקרובות, ובהתאם גם התשלום תמורתן.

08:45

חברת בזן  דיווחה הבוקר על הפסד נקי של 18.5 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה, לעומת רווח נקי של 55 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה קפצו לכ-2.2 מיליארד דולר לעומת כ-1.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל. בחברה מציינים כי מרווחי זיקוק חסרי תקדים ברבעון השני צפויים להעניק רוח גבית משמעותית לביצועיה בהמשך השנה.

08:20

חברת אפי נכסים  מדווחת הבוקר על תוצאותיה לרבעון הראשון של שנת 2022: הרווח המיוחס לבעלי המניות הסתכם בכ-74.3 מיליון שקל לעומת רווח של 50 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-49%. ה-NOI הסתכם ברבעון הראשון בכ-144 מיליון שקל לעומת כ-132.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 9%. הגידול נובע בעיקר משיפור בביצועי הקניונים על רקע היחלשות השפעת מגפת הקורונה יחד עם השלמת פרויקטים במהלך 2021 שהשפעתם החלה לבוא לידי ביטוי השנה. העלייה קוזזה בחלקה כתוצאה מהשחיקה החריפה של שער האירו ביחס לשנה שעברה. החברה מעריכה שעם השלמת האכלוס של מספר פרויקטים שהסתיימו לאחרונה (וטרם הניבו באופן מלא ברבעון הראשון של השנה) צפוי ה-NOI להגיע לקצב שנתי של כ-660 מיליון שקל.

07:45

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בתל אביב

1. צפי לפתיחה מעורבת

שבוע המסחר בבורסה צפוי, כפי הנראה, להיפתח במגמה מעורבת. זאת לאחר שביום חמישי האחרון מדד ת"א 35 איבד 2.3%, מדד ת"א 125 ירד ב-2.6%, ומדד ת"א 90 נחלש ב-3.4%. 

2. התנודתיות בוול סטריט נמשכת

ביום שישי נרשם עוד יום תנודתי מאוד בניו יורק. הירידות בוול סטריט נחלשו לקראת הנעילה ובסיום מדד הנאסד"ק איבד 0.3% מערכו, S&P ודאו ג'ונס ננעלו קלות מעל לקו האפס.

במהלך יום המסחר הירידות במדדים העמיקו עד ל-2.7%, ומדד S&P 500 נגע בשוק דובי, לאחר שהמדד צלל ביותר מ-20% מתחת לשיאו שנקבע בינואר השנה.

3. פערים מעורבים במניות הדואליות

המניות הדואליות חזרו מוול סטריט עם פערים מעורבים. נייס  עם פער חיובי של כ-1.6%, טבע  1.7%, אופקו 5.3% ולייבפרסון 3.5% כך שהן צפויות לעלות הבוקר. מנגד, איי.סי.אל עם פער שלילי של 1.5% כך שהיא צפויה לרדת.

4. בנק ישראל צפוי להעלות את הריבית

הוועדה המוניטארית בבנק ישראל צפויה להודיע מחר (ב') על העלאת הריבית במשק בשיעור של 0.25%-0.5%. זאת על רקע העלייה באינפלציה בישראל לרמה שנתית של 4% (לאחר פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל).

בשוק האג"ח, אגב, צפויות היום עליות לאחר שהתשואה על אג"ח הממשל האמריקאי ל-10 שנים ירדה בסוף השבוע לרמה של כ-2.79%. 

5. דוחות: הבנקים יפרסמו תוצאות

עונת הדוחות לרבעון הראשון של השנה מגיעה לשיאה, ובימים הקרובים יפרסמו תוצאות בין השאר בנק הפועלים , דיסקונט , מזרחי טפחות, מבנה, בזן, דניה סיבוס, אלביט מערכות, גזית גלוב, פרטנר וחברות רבות נוספות.