בוול סטריט מעריכים כי קריסת הבנקים תעצור את עליית הריבית

הוועדה המוניטרית בארה"ב תתכנס בשבוע הבא ותחליט על גובה הריבית הפדרלית • לפני מספר ימים העריכו בוול סטריט בסבירות גבוהה כי הוועדה תעלה את הריבית ב-50 נקודות • אלא שאז קרה משהו לא צפוי ושני בנקים קרסו

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock

הוועדה המוניטרית בארה"ב של הפדרל ריזרב (FOMC) תתכנס בשבוע הבא ותחליט על גובה הריבית הפדרלית, שעומדת כעת על 4.5%-4.75%. רק לפני מספר ימים העריכו בוול סטריט בסבירות גבוהה כי הוועדה תעלה את הריבית ב-50 נקודות בסיס כדי להתמודד עם האינפלציה הגבוהה כפי שהיא משתקפת ממספר מדדים.

עוד קריסה בארה"ב: הסוף העגום של הבנק שהקים הפועלים בשנת 2000
האם נראה אפקט דומינו בשווקים? בין משבר 2008 לקריסת בנק סיליקון ואלי | ניתוח
"היזמים לא נדרשו למשכן את הבית": כך משך הבנק שקרס את ההייטק הישראלי

אלא שאז קרה משהו לא צפוי ושני בנקים קרסו. הראשון, היה בנק סיליקון ואלי (SVB) שקשור חזק גם להייטק הישראלי, והלילה הצטרף בנק נוסף לרשימת הקורסים - סיגנצ'ר - שהיה שייך בעבר לבנק הפועלים.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

כעת הצפי בשוק לפי החוזים הוא שבשבוע הבא הפד יעלה את הריבית רק ב-25 נקודות בסיס. לפני שבוע, צפו בשוק שהריבית תגיע בשיא ל-5.75% במהלך הקיץ, אבל עכשיו הצפי הוא לעוד העלאה אחת בחודש מאי ואז התייצבות. בנוסף, בשוק מעריכים כי הריבית תחל אפילו לרדת במהלך הרבעון הרביעי בניגוד למה שאומרים בפד.

בגולדמן זאקס אף העריכו שהפד לא יעלה את הריבית כלל ביום רביעי בשבוע הבא. הם עדיין חוזים העלאות ריבית של 25 נקודות בישיבות הבאות אבל הורידו את התחזית שלהם לריבית המקסימלית שהפד יגיע אליה. זוהי דעה חריגה.

בתוך כך, הפד הודיע אמש על תוכנית מימון מיוחדת לייצוב הבנקים וניתנה ערובה מלאה לביטחונות של הפיקדונות בבנק האמריקאי הקורס סיליקון ואלי. המשמעות היא שכל הכספים המוחזקים בבנק, המבוטחים והלא מבוטחים, יוחזרו במלואם.