בנק נוסף נסגר: אילו בנקים נוספים נמצאים באזור הסכנה

בנק סיליקון ואלי נקלע לסערה המושלמת, אבל הוא לא לבד • גם בנקים אחרים עלולים לספוג הפסדים משמעותיים אם ייאלצו למכור ניירות ערך כדי לייצר נזילות

קריסת בנק SVB / עיבוד: טלי בוגדנובסקי
קריסת בנק SVB / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

קריסת SVB, הגדולה ביותר מאז המשבר הפיננסי של 2008, הפנתה את הזרקור לסקטור הבנקים בארה"ב והעלתה את החששות האם בנקים אחרים שצומחים במהירות עלולים להיפגע, והאם המצב עשוי לעודד את הפדרל ריזרב להאט, או אף לעצור, את מאמציו לקירור האינפלציה באמצעות העלאות ריבית.

בנקים שנמצאים בסכנה כעת הם כאלה עם הלוואות רבות מדי הקשורות לנכסים שנחשבים למסוכנים, כמו משכנתאות או בסיסי לקוחות רגישים המועדים למשוך מזומנים. המשקיעים חוששים כעת כי ההידוק של הפד ימשיך להכביד על מגזר הנדל"ן, בעוד שאג"ח ארוכות נפגעות מעליות הריבית.

עשרות מיליארדים בפיקדונות

לפי סקירה של מרקטווצ', ישנם בנקים נוספים שהרימו דגלים אדומים במהלך הרבעון הרביעי של 2022. אחד הגדולים שבהם הוא First Republic Bank שמנהל נכסים בהיקף של 213 מיליארד דולר. הבנק החזיק בכ־120 מיליארד דולר בפיקדונות לא מובטחים וחווה את אחד השבועות הגרועים במסחר, כשמנייתו שאיבדה כמעט 40% מתחילת השנה צנחה ביום חמישי האחרון בעוד 15%.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

בנק נוסף שנמצא ברשימה הוא סיגנצ'ר בנק (Signature Bank), אשר נסגר על ידי הרגולטורים במהלך הלילה. הבנק, ניהל נכסים בהיקף 110 מיליארד דולר. לבנק יש 80 מיליארד דולר בפיקדונות לא מבוטחים, והמניה שלו צנחה ב־23% ביום חמישי - הירידה החדה ביותר בהיסטוריה של הבנק. בבנק ניסו להרגיע בחמישי ומסרו כי "הבנק נמצא במצב פיננסי חזק והוא מבוזר היטב".

עוד מוזכר במרקטווצ' הבנק Ally Financial Inc, שמנהל נכסים בהיקף 191 מיליארד דולר. הבנק בולט בכך שנתון ה־AOCI שלו ביחס להון העצמי הוא גבוה במיוחד - 24% נכון ל־31 בדצמבר. נתון זה בודק את שיעור הנכסים המסוכנים שעלולים להסב הפסדי השקעה כבדים לבנק ביחס להון העצמי שלו, ומנסה לאמוד את הנזקים שייגרמו למאזן הבנק כתוצאה ממימוש מהיר של אפיקי השקעות שונים.

בתוך כך, שרת האוצר האמריקאית ג'נט ילן הבהירה כי חילוץ ממשלתי של SVB אינו עומד על הפרק. בהודעה רשמית שפרסם משרדה ביום א' בנוגע לקריסת הבנק הובהר כי "אנו דואגים למפקידים שנפגעו מהקריסה, ומנסים למצוא פתרון שיענה על צרכיהם".