דיווח: הממשל האמריקאי שוקל לתת ערבות לכל הפיקדונות של הבנק שקרס

הדיווח פורסם אתמול בערב (א') ב"וושינגטון פוסט" • מוקדם יותר אתמול, שרת האוצר ג'נט ילן הוציאה הודעה רשמית בנוגע לקריסת בנק סיליקון ואלי • ילן הודיעה כי כרגע הם "דואגים למפקידים שנפגעו מקריסת הבנק ומנסים למצוא פיתרון בכדי לענות על צרכיהם"

ג'נט ילן, מזכירת האוצר של ארה''ב / צילום: Associated Press, Mariam Zuhaib
ג'נט ילן, מזכירת האוצר של ארה''ב / צילום: Associated Press, Mariam Zuhaib

הממשל האמריקאי שוקל לתת ערבות על כל הפקדונות בבנק סיליקון ואלי שקרס בסוף השבוע, כך דווח את מול בערב (א') ב"וושינגטון פוסט".
שלושה גורמים מקורבים לנושא אמרו לעיתון כי בכירים במשרד האוצר ובבית הלבן רואים בכך דרך פעולה אפשרית אם לא יצליחו למצוא קונה לבנק.

לפי ה"וושינגטון פוסט", ה-FDIC החל אתמול בהליך של מכירת נכסי הבנק, כאשר אם יימצא קונה, הדבר אמור להתפרסם הערב.

מוקדם יותר אתמול הודיעה שרת האוצר של ארה"ב, ג'נט ילן, כי היא עובדת בצמוד לרגולטורים הפיננסיים כדי לעמוד על המצב בסקטור הפיננסי לאחר קריסתו של בנק סיליקון ואלי. ילן מסרה כי היא מקיימת שיחות עם הרגולטורים כדי לנסות ולמצוא מענה לקריסת הבנק כך שיגן על המפקידים שנפגעו כתוצאה מהנפילה והלאמתו. עם זאת השרה מציינת כי חילוץ גדול ע"י המדינה אינו עומד כרגע על הפרק.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

ילן הודיעה לכתבים כי "לאורך משברים פיננסים רבים משקיעים ובעלים של בנקים גדולים חולצו ע"י המדינה. אני רוצה להיות ברורה שאנחנו לא הולכים לעשות זאת כעת". היא הוסיפה כי היא ואנשיה "דואגים כרגע למפקידים שנפגעו מקריסת הבנק ומנסים למצוא פיתרון בכדי לענות על צרכיהם". מדבריה של ילן נראה כי אלו שקיוו שהממשל הפדרלי בארה"ב יציל אותם בפעם הזו כמו בפעמים הקודמות צפוי להתאכזב.

קריסתו של בנק סיליקון ואלי ביום חמישי האחרון ממשיכה להכות גלים בסקטור הפיננסי. בעוד שמי שהצליח להוציא את כספיו מחזקת הבנק לא יצא מורווח, ויצא מהמשבר הכלכלי ללא מחסור בהון אותו השקיע בבנק, מי שלא הצליח להוציא את כספו צפוי להתמודד עם הרגולטור האמריקאי. הודעתה של ילן כעת מגיעה כהפתעה לא נעימה לסקטור, שציפה לתמיכה מצד הממשל הפדרלי - שלא פעם ולא פעמיים תמך בבנקים שנכנסו למצוקת נזילות.

בנק סיליקון ואלי הולאם וננעל ביום שישי על ידי ה-FDIC, ומשרדי הבנק - כולל הסניף בהרצליה - צפויים להיפתח מחר (ב') בבוקר שעון ארה"ב תחת ניהול של זרוע של FIDC ולפי הבטחתו, גם שירותי האונליין יהיו זמינים בשעות העסקים הרגילות.

הגישה לחשבונות תתתחדש לפי תוכנית הביטוח שרכש הלקוח על חשבונותיו: לקוחות מבוטחים יקבלו גישה לכלל חשבונותיהם החל מיום שני ולכיסוי של עד 250 אלף דולר. לקוחות שאינם מבוטחים ייאלצו להמתין עד שהרשות תצליח לממש כמה נכסים כדי לגשת אל כספם. על פי גורמים הקשורים ה-FIDC, הוא יחלק עבור הלקוחות הלא-מבוטחים חלק מסכום הפיקדון כדיבידנד כבר בשבוע הבא, ככל הנראה כדי למנוע מצב שבו תשלומי משכורת מעוכבים.