התמתנו העליות בנעילה: מדד ת"א 35 טיפס 0.6%

עליות של כ-1% התמתנו ביום מסחר דליל • כיל וטבע הובילו את העליות עם זינוק של 3.8% ו-3.5% בהתאמה • מניית יו ניבו זינקה ב-10% על רקע הודעה • מניות הפארמה הדואליות פריגו ואופקו הלת' בלטו בירידות של כ-2% כ"א • דלק עלתה 1.3%, טאואר טיפסה בכ-2%

פנים בניין הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
פנים בניין הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:26

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות, שהתמתנו לקראת סגירת המסחר, כאשר מדד ת"א 35 שעלה מוקדם יותר בכ-1% סגר את יום המסחר הראשון לשבוע זה בעלייה של 0.56%. מדד ת"א 125 עלה בשיעור דומה, מדד ת"א 90 טיפס 0.5% ומדד הבנקים עלה בכ-0.15%.

כיל  וטבע  הובילו את העליות עם זינוק של 3.8% ו-3.5% בהתאמה. מניית יו ניבו ו זינקה ב-10% על רקע הודעה. מניות הפארמה הדואליותפריגו  ואופקו הלת'  בלטו בירידות של כ-2% כל אחת, דלק  עלתה 1.3% ומניית טאואר  טיפסה בכ-2%.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-440 מיליון שקל בלבד.

15:30

אליום מדיקל  דיווחה היום על קבלת אישור משרד הבריאות הדרום קוריאני לשיווק הסטנט האורולוגי הארוך שפותח על ידיה. בכוונת החבה להשיק את המוצר בדרום קוריאה כבר במהלך השנה.  

חברת יו ניבו, לשעבר די פארם, שהתחילה לפעול לפני כמה חודשים בתחום הקנאביס, לאחר שמיזגה לתוכה את חברת UVN, הודיעה כי דירקטוריון החברה אישר להנהלתה לבחון רישום החברה לבורסת ה-OTC (מסחר מעבר לדלפק) בארה"ב.

השלדים הבורסאיים אופקטרא  ופנטזי נטוורק  הודיעו אף הם על כניסה משותפת לתחום הקנאביס. זהו הניסיון השני של אופקטרא להיכנס לשוק הקנאביס, לאחר שהמו"מ למיזוג לתוכה של חברת השבחת זני הקנאביס הוליווד מדיקל לא יצא לפועל. פנטזי הודיעה לפני כחודש על מו"מ להשקעה בחברת CBDigital, בתחום השיווק אונליין של מוצרי קנאביס, ולא התקבל עדכון לגבי סטטוס הסכם זה. שתי החברות מדלגות על הפעילות בישראל ומטרתן היא להשקיע יחד בחברה הנסחרת בארה"ב.

15:00

המסחר בבורסת ת"א מתנהל בשעה זו בעליות. כך, ת"א-35  ות"א-125  עולים בכ-1%. בנוסף, עולים גם ת"א-ביומד , ת"א-טכנולוגיה , ת"א-בנקי ם ות"א-נדלן . המניות הבולטות בעליות בת"א-35 הן כיל , חברה לישראל  וטבע . בירידות בולטות פריגו , אורמת  ואופקו .

גם מניית אינטרקיור  בולטת בעליות. 

באקסלנס ברוקראז' התחילו לסקר את מניית שטראוס , בהמלצת "קנייה" ומחיר יעד הגבוה בכ-15% ממחיר השוק, תוך שהעריכו כי "התחזקות בצריכת המזון בישראל יחד עם עליית מחירים תספק לחברה רוח גבית".

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת מגמה חיובית, ואילו במסחר באג"ח הממשלתיות מגמה שלילית.

דודי רזניק, מנהל מחקר מאקרו בלאומי שוקי הון, כתב היום: "בשבוע הקרוב נראה כי עיני המשקיעים יהיו נשואות לשני כיוונים שצפויים להיות בעלי ההשפעה הרבה ביותר על כיוון השווקים: ראשית, אל השוק הסולידי, ובראש ובראשונה אל תשואות איגרות החוב הממשלתיות של ארה"ב. המשך עלייה משמעותית אל מעבר לרמות הנוכחיות צפויה להמשיך ולהכביד על שוקי המניות. שנית, המשקיעים יפנו זרקור אל עבר דוחות הרבעון השלישי של החברות, המתחילים להתפרסם בימים אלה. דוחות טובים שימשיכו להצביע על המשך הצמיחה בהכנסות ובשורת הרווח הנקי, צפויים לתרום לאיזון המגמה השלילית. אין ספק כי המסחר בשבוע האחרון הצביע על כך שרמת הסיכונים בשוקי המניות גבוהה ואולי אף גבוהה מאוד. עם זאת, עדיין לא ניתן להצביע על כך שאנו בפתחה של תקופה חדשה של ירידות שערים. על פי מכלול הנתונים, נראה כי משבר איננו בדרך. עם זאת, התנודתיות והעצבנות בהחלט צפויים להימשך ובגדול".

11:00

המסחר בבורסה מתנהל הבוקר במגמה חיובית, עם מחזור מסחר נמוך יחסית.

מדדי ת"א-35  ות"א-125  רושמים עליות, כמו גם מדד הביומד , הבלוטק והטכנולוגיה.

בולטות בעליות ישראל קנדה , טבע , חברה לישראל , כיל , ספאנטק , מג'יק , ארקו החזקות , טאואר  וסאמיט . בולטות בירידות אודיוקודס , קמטק , נטו אחזקות , אופקו הלת' , פריגו  ונפטא .

09:45

המסחר בבורסה בת"א נפתח במגמה חיובית, לאחר העליות שנרשמו בנעילת המסחר בבורסות ארה"ב בסוף השבוע. מדדי ת"א-35  ות"א-125  נפתחו בעליות.

מדד ת"א-ביומד  רושם עליות.

בולטות בעליות מניות טבע , המלט , אפקון החזקות , חברה לישראל , כיל , טאואר , סקופ  וספאנטק . בולטות בירידות גילת , קמטק , אודיוקודס , אפריקה נכסים  ופריגו .

8:20

חברת איי.די.או גרופ , העוסקת בנדל"ן מניב בגרמניה, מעדכנת הבוקר כי חברת הדירוג מודי'ס פרסמה ביום חמישי הודעה בדבר הורדת דירוג ל-ADO Properties ואיגרות החוב שלה מדירוג Baa2 ל-Baa3, ובהתאמה של ניירות הערך המסחריים של החברה מדירוג P-2 ל-P-3. 

כפי שפרסמנו ב"גלובס" ביום שישי, בית המשפט לערעורים בארה"ב דחה את בקשתה של חברת טבע לחדש את רישומם של ארבעה פטנטים על תרופת הקופקסון, הנפוצה ביותר לטיפול בטרשת נפוצה.

עליות שערי המניות בארה"ב ביום שישי סיכמו את השבוע הגרוע ביותר למניות בוול סטריט מאז מארס האחרון. מדד דאו ג'ונס  צנח בשבוע שעבר ב-4.2%, ובמקביל מדד S&P 500  איבד 4.1% ומדד הנאסד״ק  ירד 3.7%.

ביום שישי נפתחה בארה"ב עונת הדוחות הרבעוניים, עם דיווחי הבנקים ג׳י.פי.מורגן צ׳ייס, וול פארגו וסיטיגרופ. לדיווחי החברות על תוצאותיהן הכספיות ברבעון השלישי יהיה משקל משמעותי בתנודות שיירשמו בשוק המניות האמריקאי בשבועות הקרובים.

חברת כיל  מעדכנת כי בית המשפט העליון דחה בקשת ערעור שהוגשה נגד החברה בנושא גילוי ועיון במסמכים בקשר עם פרויקט המחשוב שלה, המכונה פרויקט "ההרמוניזציה". בסוף השבוע דיווחנו באתר "גלובס" כי החברה חתמה על כמה חוזים למכירת אשלג ללקוחות בסין

חברת וורטון פרופרטיז, העוסקת בנדל״ן מסחרי בניו-יורק, מעדכנת כי בוצע פדיון מוקדם של הלוואות שהיא רכשה בסך 100 מיליון דולר, כאשר עד למועד הפירעון קיבלה החברה ריבית בסך כ-7.3 מיליון דולר. 

בין החברות הישראליות הנסחרות בוול סטריט, טבע  תפתח את המסחר בתל-אביב הבוקר עם פער ארביטראז׳ חיובי של 3.2%, לאחר שביום שישי זינקה בארה"ב בכ-4.5%. מניית נבידאה , שזינקה ביום שישי בניו-יורק ב-9.6%, חוזרת למסחר בתל-אביב הבוקר עם פער ארביטראז׳ חיובי של 13.6%. רדהיל , שטיפסה ביום שישי בוול סטריט בכ-8%, חוזרת עם פער חיובי של כ-8.5%. מנגד, קבוצת דלק , שירדה בסוף השבוע בניו-יורק ביותר מ-9%, חוזרת לתל-אביב עם פער שלילי של 4.2%. מניית בריינסוויי , שעלתה בנאסד"ק 1.8%, חוזרת הבוקר עם פער שלילי של כ-9%.

06:30

המסחר בבורסה בת"א ייפתח היום (א'), יומו הראשון של שבוע המסחר, על רקע הנעילה החיובית בבורסות וול סטריט ביום ו'. מדדי הדאו ג'ונס , הנאסד"ק  וה-S&P 500  ננעלו בעליות, לאחר המפולת שחוו השווקים במהלך השבוע שעבר.

מדד הדאו איבד בשבוע שעבר כ-4% מערכו, ומדד הפחד (VIX) זינק במהלך השבוע כ-45%.

ביום ה' ננעל המסחר בבורסה בירידות, כשמדד ת"א-35  איבד למעלה מ-1%.