הבורסה בת"א | סיקור שוטף

ת"א ננעלה בעליות חדות; מדד הבנקים טיפס ביותר מ-2%

מניית מיטרוניקס זינקה ביותר מ-10% בעקבות הדוחות הטובים של החברה לרבעון השני • מניית בזק זינקה בכ-8%, אף שהחברה פרסמה דוחות מאכזבים • יגאל אהובי וצבי בירן מכרו את מניות השליטה בחברת רבד • המסחר בארה"ב מתנהל במגמה מעורבת

עליות בבורסת ת"א / צילום: Shuttetstock
עליות בבורסת ת"א / צילום: Shuttetstock

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסת תל אביב ננעל בעליות שערים בכל מדדי המניות, בעוד שהמסחר בוול סטריט נפתח ביציבות. מדדי ת"א-35  ות"א-125  עלו שניהם בכ-1%.

בתום יום המסחר בלטו מניות בזק , פתאל החזקות  ואמות  בעליות במדד ת"א-35. באותו מדד בלטו בירידות מניות אלביט מערכות , פרוטרום  וטבע .

מדד ת"א-בנקים  זינק היום ב-2.1%, בהובלת מניות הבנקים לאומי  והפועלים 

מניית בזק רשמה היום זינוק של 7.7%, אף שפרסמה הבוקר דוחות כספיים חלשים לרבעון השני של השנה.

השבוע בוצעה הנפקת זכויות אחת בבורסה בתל אביב, ובה חברת הקלינטק אפולו פאוור  גייסה כ-6 מיליון שקל. שתי חברות אחרות גייסו השבוע כ-6 מיליון שקל בהנפקות לציבור, כשמרבית הסכום, כ-5 מיליון שקל, גויס על ידי חברת ההייטק קסניה  בהנפקה של מניות וכתבי אופציה. מתחילת השנה גייסו החברות כ-4.9 מיליארד שקל בשוק המניות בתל אביב.

חברת הטכנולוגיה סייפ-טי גרופ , הנסחרת בתל אביב, ביצעה השבוע הנפקת מניות ראשונה בארה"ב. החברה גייסה כ-27 מיליון שקל, ורשמה את מניותיה למסחר מקביל בנאסד"ק (סימול SFET) החל ב-17 באוגוסט. כיום נסחרות בת"א 60 חברות שמניותיהן נסחרות גם בארה"ב או גם באירופה.

מדד ת"א-35 עלה השבוע ב-3.2%, ומתחילת השנה ב-8.2%. מדד ת"א-125 עלה השבוע ב-3.6%, ומתחילת השנה ב-7.6%. מדד ת"א-תקשורת וטכנולוגיות מידע עלה השבוע ב-8.1%, אבל מתחילת השנה ירד ב-8.5%.

16:30

בשעה זו המסחר בת"א מתנהל במגמה חיובית. מדדי ת"א-35 , ת"א-125 , ת"א-תעשייה , ת"א-בנקים , ת"א-נפט וגז  ות"א-טכנולוגיה  כולם רושמים עליות. בת"א-בנקים מובילות מניות פועלים  ולאומי 

מניות בזק , אמות , דלק קידוחים  ופתאל החזקות  בולטות בעליות בת"א-35. אלביט מערכות  ופרוטרום  בולטות בירידות.

14:45

בשעה זו מתנהל המסחר בת"א בעליות. מדדי ת"א-35 , ת"א-125 , ת"א-בנקים , ת"א-נדלן  ות"א-טכנולוגיה  עולים. מדד ת"א-בנקים  מזנק בהובלת מניות פועלים  ולאומי . המניות הבולטות בעליות במדד ת"א-35, למעל הפועלים, הן בזק , אורמת טכנו  ופתאל החזקות . בירידות בולטות אלביט מערכות , ארפורט סיטי  ונייס 

חברת הספנות צים, שבשליטת קנון הולדינגס , רשמה הפסד תפעולי של כ-14 מיליון דולר ברבעון זה, לעומת רווח תפעולי של כ-36 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשורה העליונה אמנם הציגה החברה צמיחה של 8% בהכנסות ברבעון, שהגיעו לכ-803 מיליון דולר על רקע גידול של 17% במספר המכולות שהובילה החברה לעומת הרבעון המקביל לכ-772 אלף יחידות, אולם העלייה בהוצאות כאמור העבירה אותה להפסד נקי של כ-35 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 330 אלף דולר ברבעון המקביל.

גולד , גבאי מניבים , פיבי , תדאה , הכשרה לביטוח וטיב טעם  גם פרסמו דוחות היום.

המסחר באירופה מתנהל במגמה מעורבת ואילו החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בירידות. 

13:05

המסחר בת"א מתנהל בשעה זו בעליות. מדדי ת"א-35 , ת"א-125 , ת"א-בנקים , ת"א-נדלן  ות"א-טכנולוגיה  עולים. המניות הבולטות בעליות בת"א-35 הן בזק , פתאל החזקות  ואלוני חץ . מניית בי קומיונקיישנס  (בעלת השליטה בחברת בזק) מזנקת. 

המניות הבולטות בירידות הן פרוטרום , אלביט מערכות  ומליסרון . גם מניית מנורה מבטחים  יורדת. מדד הבנקים ממשיך לעלות בהובלת פועלים  ולאומי 

קבוצת דלק  מארגנת מחדש את החזקותיה בתחום התשתיות, ואמש דיווחה על עסקה גדולה נוספת, הפעם בתוך "הבית". הקבוצה שבשליטת יצחק תשובה דיווחה כי תמכור שתי תחנות פרטיות לייצור חשמל שנמצאות בבעלותה, באשקלון ובשורק, לחברה הבת דלק ישראל בכ-474 מיליון שקל (התמורה כוללת הלוואות בעלים, שטר הון ומניות), פלוס סכום של עד 65 מיליון שקל אם יתקיימו תנאים שונים הקשורים לעסקה. שתי תחנות הכוח משמשות בעיקר כמתקני התפלה של חברת IDE (הנדסת התפלה) שבה מחזיקה קבוצת דלק 50%.

חברת פרוטרום, המתקרבת לסוף דרכה כחברה עצמאית ואמורה להתמזג לתוך IFF  האמריקנית, הציגה היום תוצאות חזקות לרבעון השני של השנה. פרוטרום , הפועלת בתחום פיתוח, ייצור ושיווק של חומרי גלם ותמציות טעמים לתעשיית המזון, רשמה צמיחה של 17% במכירות ברבעון האחרון, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לשיא של כ-401 מיליון דולר.

עוד במסחר, מניית מיטרוניקס  הגיבה לדוחות הכספיים של החברה בעליות חדות, ומניית אמת  קפצה גם היא. מניית תפרון  זינקה בנסיבות דומות, ומניית רבד  קפצה על רקע הסכם למכירת השליטה בחברה.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמה היום יציבות ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה חיובית.

בהתייחסות מהימים האחרונים של כלכלני בנק לאומי למצב השווקים הם ציינו בין היתר: "לאור העלייה ההדרגתית בסביבת הריביות ורמות התימחור בשוק המניות העולמי, קיימת עדיפות לבחירת מניות באופן סלקטיבי ולא באמצעות רכישת המדדים הכלליים, הן בישראל והן בחו"ל. בכלל זאת, יש להערכתנו יתרון לענפים (ולחשיפות גאוגרפיות) שעשויים ליהנות מהמשך הצמיחה הכלכלית, אך רגישים פחות לעליה בסביבת הריביות".

בלאומי ממליצים על "חשיפה מט"חית משמעותית בתיק ההשקעות, באמצעות אחזקות באפיק המנייתי והקונצרני בחו"ל. זאת, בעיקר בשל אופייה הממתן של חשיפה מטבעית על התנודתיות הכוללת בתיקי ההשקעות". עוד ציינו בבנק כי "קיימת חשיבות גבוהה למתן דגש על איזונים נכונים בין נכסי סיכון (מניות, אג"ח קונצרני, סחורות) לבין רכיבי הנזילות והאג"ח הממשלתי המהווים 'כרית ביטחון' בתיק ההשקעות, לצורך שמירה על רמת סיכון סבירה בתיק".

לגבי אפיק החוב ההמלצה של לאומי היא "מתן העדפה קלה לאגרות חוב שקליות על פני הצמודות. זאת, על רקע עלייה חדה יחסית בציפיות האינפלציה הגלומות בשנה האחרונה, במקביל לסימני שאלה בנוגע להישארות האינפלציה בתחום היעד לאורך זמן. בתוך כך, אנו ממליצים על השקעה באגרות חוב שקליות במח"מ מעט קצר יותר ביחס לאלו הצמודות".

בעניין המתרחש בשווקים הגלובליים ציינו בלאומי כי "בכלכלה העולמית, נתוני המאקרו מצביעים על מחזור עסקים חיובי, תוך עליה מתונה בסביבת האינפלציה הגלובלית. ככל שהמגמות החיוביות בכלכלה העולמית תימשכנה, ניתן לצפות למעבר הדרגתי לסביבה מוניטארית מרחיבה פחות בהשוואה לשנים האחרונות. עליה בסביבת הריבית, בדגש על ריבית הבנק המרכזי של ארה"ב שכבר נמצאת מזה תקופה בעיצומו של התהליך, עשויה להביא לאורך זמן לשינוי באופן התימחור של כלל אפיקי ההשקעה בתיקים".

המסחר באירופה מתנהל בשעה זו במגמה מעורבת. 

10:45

המסחר בת"א מתנהל בשעה זו בעליות. מדדי ת"א-35 , ת"א-125 , ת"א-בנקים , ת"א-נדלן  ות"א-טכנולוגיה  עולים. המניות הבולטות בעליות בת"א-35 הן בזק , פתאל החזקות  ואורמת טכנו . המניות הבולטות בירידות הן פרוטרום , אלביט מערכות  וקבוצת דלק . ת"א-בנקים עולה בהובלת מניית מזרחי טפחות 

עסקה להעברת השליטה ברבד : יונל כהן, איציק עוז וחברת בית הזהב  רוכשים את השליטה ברבד מיגאל אהובי וצבי בירן בתמורה ל-128 מיליון שקל. מדובר בפרמיה של 35% על מחיר השוק.

מניית פתאל עולה לאחר שדיווחה הבוקר כי הרווח הנקי שלה ברבעון האחרון גדל ב-51% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכם ב-94.7 מיליון שקל. בשורה העליונה הציגה פתאל צמיחה של 33% בהכנסות שהגיעו לכ-854 מיליון שקל.

המסחר באירופה נפתח במגמה חיובית ואילו המסחר באסיה ננעל במגמה מעורבת.

9:45

המסחר בת"א נפתח במגמה חיובית. מדדי ת"א-35 , ת"א-125 , ת"א-בנקים , ת"א-נדלן  ות"א-טכנולוגיה  עולים. אופקו , לייבפרסון  ומזור רובוטיקה  בולטות בעליות במדד ת"א-35. בירידות בולטות פרוטרום , קבוצת דלק  ונייס 

בזק  פתחה את המסחר בתנודתיות אך עברה לעליות בתגובה לדוחות שפורסמו הבוקר, ואילו מיטרוניקס  מזנקת בתגובה לדוחותיה. 

פוקס  יורדת מעט, בהמשך לירידה של כ-6% אתמול בשל תחקיר פרשת ההטרדות המיניות שפורסם על הראל ויזל. 

חברות נוספות פרסמו דוחות הבוקר: קרדן אן.וי. , אדן אנרגיה ונכסים ובנין 

המסחר באסיה מתנהל בשעה זו במגמה מעורבת. 

08:30

בזק  פרסמה היום (ה') את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של שנת 2018. ההכנסות שלה ירדו ב-5.3% ל-2.3 מיליארד שקל. הרווח הנקי של בזק נחתך ב-45.5% ועמד על 195 מיליון שקל בלבד. ה-EBITDA הסתכם בכ-908 מיליון שקל - ירידה של 8.9%. הירידה בהערכת השווי של פלאפון הסתכמה ב-1.5 מיליארד שקל - 3.9 מיליארד שקל, נכון לסוף יוני.

חברת מיטרוניקס  יצרנית הרובוטים לניקוי בריכות שחייה, פרסמה הבוקר את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של השנה. החברה מציגה צמיחה בשיעור של 21.6% בהכנסות, ומסכמת את המחצית הראשונה של 2018 עם גידול של 18.6% במכירות. הרווח התפעולי הסתכם ברבעון השני בכ-73.5 מיליון שקל, גידול של 23.5%, ושיעורו מהמכירות עלה לרמה של 26.3% לעומת 25.9% ברבעון המקביל אשתקד.

עוד פרסמו דוחות כספיים לרבעון החולף: אלוני חץ , פתאל החזקות , פרוטרום  ובית שמש 

מנכ"ל אפריקה ישראל  בשש השנים האחרונות, אברהם נובוגרוצקי (נובו), הודיע על פרישה רגע לפני העברת השליטה בחברה לאיש העסקים מוטי בן משה. נובו כיהן בתפקידי ניהול שונים באפריקה ב-21 השנים האחרונות, מהן כאמור בתפקיד המנכ"ל ב-6 השנים האחרונות, שהיו סוערות מאוד.

המסחר בבורסות אסיה ממשיך להתנהל במגמה מעורבת גם בשעה זו. 

06:30

המסחר בבורסה בת"א ייפתח היום (ה'), יומו האחרון של שבוע המסחר, על רקע הסגירה המעורבת אתמול. בורסות וול סטריט ננעלו אמש במגמה מעורבת, והמסחר בבורסות אסיה מתנהל גם הוא בתנודתיות.

כאמור, המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה מעורבת בעוד עיני המשקיעים נשואות לשיחות המתנהלות בין משלחת סינית המונה תשעה משתתפים העורכת דיונים בביג'ינג עם גורמים אמריקאיים רשמיים, ונושא הטלת המכסים הנוספת בסף 16 מיליארד דולר.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מתכונן להוסיף מכסים לרשימה הארוכה, והיום צפוי להיכנס לתוקף מכס נוסף בשיעור של 25% על יבוא מסין בהיקף 16 מיליארד דולר. עוד איים טראמפ להטיל מכסים בגובה 25% על יבוא מכוניות מהאיחוד האירופי. 

הניקיי היפני  בטריטוריה חיובית, ומדד שנחאי  ומדד ההנג סנג  רושמים ירידות. 

היום צפויות לפרסם דוחותיהן הכספיים לרבעון השני של שנת 2018 בזק , אלוני חץ , טלדור , נכסים ובנין , ופרוטרום .

ל"גלובס" נודע כי היום, עם פרסום הדוחות, בזק תודיע כי היא מבקשת להניע ההליך לאיחוד פעילויות בין החברות בנות פלאפון, yes ובזק בינלאומי.

ככל הידוע בזק תפנה למשרד התקשורת ותבקש את אישורו לשיתופי פעולה בין החברות. עדיין לא ברור האם החברה תגיש בקשה לרישיון משותף לשלוש החברות, משום שאז מדובר כבר במיזוג בפועל. ככל הידוע בנושא זה טרם התקבלו החלטות על המבנה הסופי של החברות בנות. כן גם רן גוראון, המנכ"ל המשותף לפלאפון ול-Yes טרם הציג את האופן שבו הוא רואה את פעילות החברות. גורמים שונים מציינים כי שיתוף הפעולה נועד גם לצורכי מיסוי.

עוד נודע ל"גלובס" כי דירקטוריון החברה אישר הפחתה נוספת בשווי של חברת פלאפון. כזכור, בזק הפחיתה משוויה של פלאפון מיליארד שקל ל-5.4 מיליארד שקלים בדוחות של 2017, על רקע ההרעה בתוצאות. הפחתה נוספת מעידה על כך שהתוצאות אינן משקפות את התחזיות שנתנה פלאפון לבזק לגבי התאוששות השוק הצפויה 

במהלך יום המסחר אתמול בלטה בירידות מניית פוקס , לאחר תחקיר פרשת ההטרדות המיניות שפורסם על הראל ויזל. המניה צנחה אתמול בזמן נעילת המסחר ב5.89%.

השקל נחלש ב-0.55% לעומת הדולר וכעת שערו היציג של הדולר עומד על 3.6350 שקלים. האירו התחזק ב-0.38% לעומת הדולר ושערו היציג עומד על 4.2228שקלים.