מנכ"ל אפל ישראל: "אנחנו רוצים להביא עוד נשים, אלינו ולהייטק בכלל"

רוני פרידמן, סגן נשיא אפל ומנכ"ל אפל ישראל, הכריז בוועידת ישראל לעסקים של גלובס כי החברה תפתח מרכז תכנון בירושלים בתחילת השנה הקרובה • "אנחנו מביאים מהנדסים מהחברה הערבית, גם ערבים פלסטינים, ומאמינים שזה יתרום לדיאלוג האזורי"

רוני פרידמן, סגן נשיא אפל ומנכ"ל אפל ישראל, נשא דברים היום (ד') בוועידת ישראל לעסקים של גלובס. לדבריו, "אפל ישראל היא חלק מהותי במערך הפיתוח של אפל העולמית, וזה מוכיח את המקום המרכזי של ישראל ואת היכולת של ההייטק הישראלי לשחק תפקיד משמעותי בבמות הכי מרכזיות".

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

פרידמן נתן סקירה של ההיסטוריה של אפל בישראל, שהגיע לארץ בשנת 2012 "בעקבות רכישת סטארט-אפ ישראלי בשם אנוביט בנושא מערכות אחסון למחשבים. אנשים מצפים שמערכת האחסון שלהם תהיה מהירה, בטוחה, אמינה ותדרוש מעט הספק. זו טכנולוגיה שהייתה רלוונטית לאפל, וזה נכנס לאייפון, לאייפד ולאחרונה גם לשעון שצריכת האנרגיה שלו גדולה מאוד". 

פרידמן סיפר כי "המנהל שלי, ג'וני סרוג'י, אחראי על אחת מקבוצות הפיתוח הגדולות באפל העולמית, קבוצה שמפתחת חלק משמעותי בכל הטכנולוגיה של אפל. הוא אחראי על כל פיתוח שבבי הסיליקון, הסנסורים והמצלמות. הוא ישראלי שגדל בחיפה ומכיר את הרמה של האקדמיה ואת האופי היזמי הייחודי שלנו, ועמד מאחורי הקמת מרכז הפיתוח בישראל. היום אנחנו מעסיקים גם סטודנטים וגם מהנדסים עם 30 שנות ניסיון בפיתוח חומרה, תוכנה, לומדה, אלקטרואופטיקה ועוד".

פרידמן פירט על משימות הפיתוח של אפל ישראל: "הקבוצות בארץ משתתפות בפיתוח ה'סיסטם און צ'יפ' שנכנס לכל משפחת ה-1M. מצלמות עומק עם יכולת זיהוי עצמים שנמצאות באייפון, וחיישן Lidar שנמצא באייפון ובאייפד ומאפשר יכולות כמו סינמטיק וידאו. הקבוצה לקחה חלק גם בפיתוח הוויי פיי והבלוטות' של האפל ווטש שדורש יעילות אנרגטית גבוהה". 

גיוון תעסוקתי

אחד האלמנטים שהיו חשובים לפרידמן להדגיש הוא נושא ה-Inclusion והמגוון. "צריך לדאוג שחלקים רבים של האוכלוסייה יגיעו לעבוד אצלנו. יש להם אפשרות לתרום לחדשנות על-ידי נקודות מבט והסתכלות שונה. זה גם קשור לרצון של אפל לתרום לחברה הישראלית. אנחנו רוצים להביא עוד נשים, לאפל ולהייטק בכלל, על-ידי הרצאות לתלמידות תיכון, מנטורינג לסטודנטיות. הבאנו עוד נשים חרדיות, בלי להתפשר על האיכות. עשינו צעדים רבים, אבל ממש לא סיימנו. נמשיך לשים דגש בבתי בספר התיכונים ובאזורי מצוקה".

פרידמן הדגיש את שילוב אוכלוסיות המיעוט וערבים בפרט: "אנחנו מביאים מהנדסים מהחברה הערבית על-ידי חניכה, פועלים למען הורדת אחוזי הנשירה, סיוע בהכנה לראיונות, ואנחנו עובדים עם עמותות כמו צופן וחאסוב כדי לסייע בתחום. באתר שלנו בחיפה יש 500 עובדים, וכ-25% מהם הם מהחברה הערבית. באתר שלנו בהרצליה שיעור המהנדסים הערבים הרבה יותר נמוך, אבל נמשיך לשים על זה פוקוס".

מדובר לא רק בערבים ישראלים, אלא גם בערבים פלסטינים. לדברי פרידמן, "ב-4 השנים האחרונות אפל עובדת עם חברת אסל, ויש לנו מרכז ברוואבי עם מהנדסים שמפתחים עבור אפל. יש מהנדסים מוכשרים גם ברשות הפלסטינית, אבל הסיבה החשובה היא שאנחנו מאמינים שזה יתרום לדיאלוג האזורי. מעניין מאוד לראות מהנדסים ישראלים ופלסטינים מדברים, ואנחנו נמשיך את ההשקעה ברוואבי למרות אי-הוודאות הכלכלית.

"אנחנו נפתח מרכז תכנון בירושלים בתחילת השנה הקרובה, וכבר התחלנו לגייס מהנדסים מירושלים רבתי. בעיריית ירושלים ובאוניברסיטה העברית שמחים מאוד שאפל מגיעה לירושלים. זה ייתן אפשרויות תעסוקה אטרקטיביות גם למי שלא נוטים לעבור לעבוד באזור תל אביב. כל מנהל בהייטק הישראלי רוצה לתרום לחברה ולכלכלה הישראלית. פיתוח מוצרים מובילים אפשר לעשות גם בקליפורניה. אם נעבוד ביחד ונשקיע בתחום הזה עם המוסדות להשכלה גבוהה ועם גופים רלוונטיים אחרים, נוכל להמשיך לדאוג לכך שההייטק הישראלי ימשיך לשחק תפקיד מהותי".

פרידמן התייחס גם למצב המאקרו-כלכלי וטען כי מבחינת אפל הוא לא משנה: "אנחנו עוברים תקופה של אי-ודאות כלכלית - השווקים יורדים, האינפלציה גבוהה, וקיים חשש ממיתון. אני מאוד אופטימי לגבי ההייטק הישראלי באופן כללי, ואני מאמין שאנחנו נמשיך לצמוח ולגייס גם ב-2023. זה יתרום למוצרים של עוד 4-5 שנים, ולכן זה נכון להמשיך בכיוון. יחד עם התעשייה אנחנו מתכוונים לעבוד עם המוסדות להשכלה גבוהה, וחוזק ההשכלה יחד עם דגש על תרבות היזמות והחדשנות יסייעו לנו להבטיח את ההייטק הישראלי כגורם ייחודי גם בעתיד הקרוב וגם ברחוק עבור הילדים שלנו".

 *** גילוי מלא: הוועידה בשיתוף בנק הפועלים, בחסות הפניקס, אמדוקס, BDO, הוט, ג'ילי, שופרסל, אל על, תנובה, פרופימקס, ההסתדרות הרפואית, מיי דסק, קונטיגו, סיסקו ובהשתתפות מקורות, רשות החדשנות, מובילאיי, Start Up nation central , נמל אשדוד וחברת החשמל