בני גנץ: "שאלתי את עצמי השבוע בלילה האם בן גביר בכלל היה מבין מה אומרים בפורומים הביטחוניים"

שר הביטחון בני גנץ אמר בוועידת ישראל לעסקים של גלובס כי "המחנה הממלכתי ישמש כגשר לצרכים של החברה הישראלית" • לדבריו, "אנחנו רוצים לשפר את המערכת ולשפר את היחסים בין הרשויות. מה שסמוטריץ' ובן גביר מציעים זה לפרק את מערכת המשפט"

יום לפני החתימה הצפויה על הסכם הקו הימי בין ישראל ללבנון, הגיב היום (ד') שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ בוועידת ישראל לעסקים של גלובס על הביקורת כלפי ההסכם. לדבריו, "תהליך המשא-ומתן התחיל לפני שנים והבשיל עכשיו. הנשיא הלבנוני, מישל עאון, הוא זה שצריך לאשר את ההסכם בלבנון - והוא עוזב את תפקידו. מדובר בהסכם טוב ביטחונית והוגן כלכלית. כשנתניהו עשה את הסכמי אברהם, הוא עדכן אותנו רק אחרי שהגיע להסכם. הוא חתם עליו בוושינגטון קבל עם ועדה ורק אחרי חודש וחצי הביא את ההסכם לכנסת, אבל אנחנו תמכנו בהסכם. הייתי שמח שהאופוזיציה תבין שיש כאן משהו טוב למדינת ישראל, ושגם היא יכולה לתמוך בו". 

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

בשיחה עם כתבת גלובס שירית אביטן כהן דיבר השר גנץ על ההיערכות לבחירות הקרובות ועל גישתו הכלכלית: "אני לא מפחד לדבר על כלכלה, זה לא פחות חשוב מנושאי ביטחון", אמר. "אני אומנם אחראי על הביטחון, אבל הנושאים הכלכליים חשובים מאוד. כשאני מסתכל על הבחירות הקרובות, יש שלושה דברים חשובים שיאפשרו את הפעילות הכלכלית: לפתור את בעיות הכלכלה השחורה, לשמור על יציבות שלטונית שתאפשר עבודה ארוכת-טווח ולשמור על המצב הביטחוני".

לדברי גנץ, "המדינה חייבת להשקיע בתשתיות תקשורת, בתשתיות תחבורה ובפתרון בעיות רגולציה. אני מאמין שצריך לעודד את קטרי הצמיחה. למשל, אנחנו לא צריכים להפריע לקטר ההייטק. בנוסף, ישראל די הפריטה את שירותי הרווחה שלה לעמותות ופחות עוסקת בזה ישירות - צריך לטפל בכך".

"הממשלה הייתה פרומה בקצוות"

בהקשר הביטחוני ציין גנץ: "איראן מתרוממת. הקשר בינה לבין רוסיה מתעצם, ונראה את התוצאות בזירה הצפונית ובמקומות אחרים".

גנץ העריך כי ישנם שלושה תרחישים שונים לתוצאות הבחירות: "הראשון הוא ממשלה קיצונית בראשות נתניהו, שנשענת על המפלגות הרדיקליות מימין, שלא עשתה טוב לכלכלה ולא תעשה טוב למערכת המשפט. אני מעריך שליאיר (ראש הממשלה לפיד -  א.ד) אין יכולת להקים קואליציה.

"אופציה שנייה היא שאנו נתדרדר לבחירות מספר 6, 7 ו-8, שימשיכו לפלג את העם. אפשרות שלישית היא שנמשיך לצמוח, והמחנה הממלכתי יציע גשר פוליטי. הממשלה הקודמת הייתה חיבור של ימין ושמאל, אבל היא הייתה פרומה בקצוות".

כשנשאל האם לאור נתוני הסקרים הוא מצטער בדיעבד על החיבור עם גדעון סער, השיב גנץ: "לא, אני לא מצטער. אני מאמין שעם ההתקרבות לשלהי תקופת הבחירות, זה הזמן שהציבור מבשיל להחלטה. אני מאמין שהתוצאה שלנו תהיה יותר גבוהה מאיפה שאנחנו נמצאים כרגע. שנית, יום אחרי הבחירות ננסה לחבר בין ימין לשמאל. המחנה הממלכתי ישמש כגשר לצרכים של החברה הישראלית".

גנץ נשאל מדוע הוא מוצא לגיטימציה ברפורמות שמציע שותפו סער במערכת המשפט ובייעוץ המשפטי, בעוד שהוא מתנגד לקריאות של נתניהו נגד מערכת המשפט. לדבריו, "פונקציית המטרה היא זאת שמשפיעה. אנחנו רוצים לשפר את המערכת ולשפר את היחסים בין הרשויות. מה שבצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר מציעים זה לפרק את מערכת המשפט. אני לא באתי באיומים לפטר את היועמ"שית. אי-אפשר שתהיה פה רשות אחת של הממשלה שתבטל את כל הרשויות האחרות. אפשר לעשות איזונים אבל לא לשפוך את התינוק עם המים. שאלתי את עצמי השבוע בלילה האם בן גביר בכלל היה מבין מה אומרים בפורומים הביטחוניים".

 *** גילוי מלא: הוועידה בשיתוף בנק הפועלים, בחסות הפניקס, אמדוקס, BDO, הוט, ג'ילי, שופרסל, אל על, תנובה, פרופימקס, ההסתדרות הרפואית, מיי דסק, קונטיגו, סיסקו ובהשתתפות מקורות, רשות החדשנות, מובילאיי, Start Up nation central, נמל אשדוד וחברת החשמל