מנכ"ל סטארט-אפ ניישן סנטרל: "הקליימט-טק הוא הזדמנות כלכלית משמעותית לחברות ישראליות"

אבי חסון, מנכ"ל סטארט-אפ ניישן סנטרל, אמר בוועידת ישראל לעסקים של גלובס כי "נושא הקליימט-טק הפך רלוונטי לאורך כל הקשת הפוליטית בישראל, וזו הזדמנות עצומה לייצר מהלכים לטווח ארוך"

אבי חסון, מנכ''ל סטארט-אפ ניישן, בוועידת ישראל לעסקים של גלובס / צילום: איל יצהר
אבי חסון, מנכ''ל סטארט-אפ ניישן, בוועידת ישראל לעסקים של גלובס / צילום: איל יצהר

"היום נושא האקלים נמצא על כל שולחן של מקבלי ההחלטות, ואפרופו בחירות - בישראל הנושא הזה הוא לא נושא פוליטי. בניגוד לארה"ב, שם הנושא הזה רעיל, כאן יש הסכמה מקיר לקיר, והממשלה חייבת לייצר פעילות אמיתית", אמר מנכ"ל סטארט-אפ ניישן סנטרל אבי חסון בוועידת ישראל לעסקים של גלובס. סטארט-אפ ניישן סנטרל היא עמותה הפועלת לקידום תעשיית ההייטק והחדשנות הישראלית.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

חסון דיבר על נושא הקליימט-טק והצביע על יכולתה של מדינת ישראל לייצר השפעה כלל-עולמית בעקבות ניסיונה הקודם בנושאים דומים. לדבריו, "ישראל עשתה זאת בעבר באמצעות טכנולוגיות מים, מזון מתורבת ועוד".

עוד הוסיף חסון כי "סטארט-אפ ניישן סנטרל מחברת חדשנות עולמית לשחקנים עולמיים, וכל הזמן באים אלינו חברות בינלאומיות ובודקות מה יש לחברות הישראליות להציע. החברות הללו הולכות להוציא סכומים רבים, וזו הזדמנות להשקיע בתחום הזה. אם מסתכלים על ההשקעות הקיימות בעולם בתחום הזה, מדובר ב-5 טריליון דולר". 

"הזדמנות כלכלית משמעותית"

לדברי חסון, "הקליימט-טק הוא הזדמנות כלכלית משמעותית לחברות ישראליות ולמשק הישראלי בכללותו. ככל ששינוי האקלים מהווה אתגר עולמי ואיום, הוא גם מהווה הזדמנות כלכלית ליזמים והחברות שייצרו פתרונות לבעיות העולמיות. הערכות כלכליות (בנק אוף אמריקה) בתחום סובבות השקעות עולמיות של מעל 5 טריליון דולר, 2 טריליון דולר במחקר ופיתוח ומעל ל-42 מיליון משרות חדשות בתחומים של כלכלה ירוקה. היעדים העולמיים להגיע ל-NET ZERO (אפס פליטות פחמן) עד 2050 יהיו מלווים בהשקעה אדירה - הערכה של כ-150 טריליון דולר ב-30 השנים הקרובות. 

"בשניים האחרונות החברות הישראליות גייסו כמעט 4 מיליארד דולר בהשקעות הון סיכון. מדובר על צמיחה של 250% בגיוסי הכספים בתקופה הזו". לדבריו, "בחציון הראשון של 2022 החברות הישראליות גייסו 1.13 מיליארד דולר - 130% יותר מהחציון המקביל ב-2021". 

לדבריו, "אני מגיע לכאן היום מאירוע שחותם מהלך של שנה ש-SNC הובילה יחד עם השותפים שלנו CSP - פרס פתרונות האקלים - מעל 300 פתרונות ישראליים במגוון עולמות תוכן, חלקן הרחב טכנולוגיות שלא ידעו שהן רלוונטיות לקליימט-טק". 

"יש כאן הזדמנות כלכלית לעשורים הבאים", אמר חסון. "וגם הזדמנות לשיתוף-פעולה אזורי. ועידת האקלים תתקיים בשנה הבאה בשארם א-שייח' בסיני, ואנחנו מתכננים לייצר תוכנית עבודה יחד עם שותפים נוספים מהמזרח התיכון לפתרון בעיות אקלים".

חסון סיכם את הרצאתו בכך שקידום הסקטור הטכנולוגי מצריך שיתוף-פעולה בין המגזר הפרטי והמגזר הממשלתי. לדבריו, "ממשלת ישראל יכולה לקחת את הנושא הזה ולייצר מנוע צמיחה שמייצר שיתוף-פעולה אזורי".  

*** גילוי מלא: הוועידה בשיתוף בנק הפועלים, בחסות הפניקס, אמדוקס, BDO, הוט, ג'ילי, שופרסל, אל על, תנובה, פרופימקס, ההסתדרות הרפואית, מיי דסק, קונטיגו, סיסקו ובהשתתפות מקורות, רשות החדשנות, מובילאיי, Start Up nation central, נמל אשדוד וחברת החשמל