יחסי עובד-מעביד

כתבות אחרונות

 
לתת משוב שלילי ולהישאר בחיים / אילוסטרציה: Shutterstock

מלכוד המנהלים: אחרי שהם נותנים משוב שלילי הם נעשים פחות יעילים בעצמם

מחקר שנעשה בקרב כ–500 מנהלים מגלה שאלה שנהנים לתת משוב שלילי מעבירים אותו בצורה פחות אפקטיבית • אלה שנלחצים ממנו דווקא מעבירים אותו היטב, אבל הופכים בעצמם פחות יעילים מיד אחריו • ארגונים צריכים לאמץ אסטרטגיות תמיכה בשני סוגי המנהלים

Harvard Business Review 01.06.2022
הדרך להתקדם בעולם העבודה / אילוסטרציה: Shutterstock

אין קשר בין קשרים לפרוטקציה: שיווק עצמי זאת לא מילה גסה

שיווק עצמי הכרחי להישרדות בשוק העבודה, אבל עדין נתפס ככלי נחות שהטובים באמת לא זקוקים לו

אורנה רודי 26.05.2022
מחקר אחד בשבוע: הבדיחות של המנהל / צילום: Shutterstock

את מי מצחיקות הבדיחות של המנהל, ואיך הן משפיעות על האקלים בארגון כולו

לפעמים בדיחה קטנה עוזרת להחליק עניינים, ולפעמים היא עושה בדיוק ההפך • איך יודעים מתי כן ומתי לא, ואיך לעצור לפני שעוברים את הגבול

יאנה שכטרמן ואמיר גרינשטיין 22.05.2022
הרווארד בגלובס. על נוודות תאגידית / צילום: Shutterstock

העובדים סובלים מסטרס, המנהלים לא מצליחים לגייס טאלנטים: האם נוודות תאגידית היא הפתרון?

מונח חדש, "נוודים תאגידיים", מציע לעובדים דרך להתפתחות מקצועית ולהתנסות בחלק מיתרונות הרילוקיישן בלי לעקור את כל המשפחה ממקומה ובלי לאבד את הביטחון שבמשרה קבועה • למנהלים הוא מאפשר פיתוח ושימור של טאלנטים בארגון בצורה חדשה ויצירתית

Harvard Business Review 21.05.2022
מחקר אחד בשבוע. איך ניהול נכון יכול לשפר תפקוד של צוותים רב-גיליים / צילום: Shutterstock

צוותים רב-גיליים: איך גורמים למילניאלס, לבומרים, ל-X ול-Z לעבוד טוב ביחד

איך משפיע הממד האישיותי על התפקוד של צוות עובדים שבו הבדלי גיל משמעותיים, ואיך ניהול נכון יכול לעזור?

יאנה שכטרמן ואמיר גרינשטיין 15.05.2022
עובד טוב ובעייתי / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

ביצועים מרשימים או יחסי אנוש מעולים: איך נדע מי העובד המצטיין שלנו?

מנהלים רבים מסתנוורים מעובדים שמפגיעים ביצועים גבוהים במיוחד וסולחים על יחסים גרועים עם שאר אנשי הצוות • בטווח הארוך, המחיר עלול להיות עזיבה של עובדים שתרומתם לארגון רבה יותר

נטע ויזל 14.05.2022
באמצעות הכנסת אמביוולנטיות לתהליך קבלת ההחלטות, אנשים החוששים מדחייה יכולים להעשיר את חייהם האישיים והמקצועיים / צילום: Shutterstock, Jirsak

איך להתגבר על החשש מהגשת מועמדות לקידום

מחקר טוען שהמפתח להתגבר על החשש בקבלת החלטות עם סיכון לדחייה הוא לעשות רשימות בעד ונגד • תחושות אמביוולנטיות, מתברר, מניעות לפעולה

טלי רייך ואלכסנדר ג' פולמר 10.04.2022
עובדים עם חלומות. לפעמים כדאי להסכים לבקשות של העובד / צילום: Shutterstock

הסיבה שלמנהלים כדאי להסכים לבקשות חריגות של עובדים

חוקים אחידים לכולם במקום העבודה נראים קלים והוגנים יותר, אבל במציאות, לעתים קרובות ההפך הוא הנכון • שתי חוקרות מבית הספר לעסקים באוניברסיטת קרנגי מלון מצביעות על התפיסות השגויות ועל השיקולים שמנהלים צריכים להביא בחשבון במו"מ • ניהול וקריירה

וול סטריט ג'ורנל 10.04.2022
מנהלי הביניים הם אלה שנמצאים בתווך בין העובדים וההנהלה / צילום: Shutterstock

נקרעים בין ציפיות העובדים לדרישות הבכירים: הקשיים של מנהלים בדרגי הביניים

דוח המגמות בשוק העבודה של מיקרוסופט ל-2022 מצביע על הקושי של מנהלים בדרגי ביניים לגשר בין ציפיות העובדים לבין הצורך לעמוד ביעדי ביצוע ודרישות גוברות והולכות מהנהלות להגיע למשרד • איך מתגברים על הלחץ הזה ונמנעים משחיקה

דפנה ברמלי-גולן 07.04.2022
בית ספר לניהול.  רגש הוא מנוע צמיחה ניהולי עוצמתי. כך תשתמשו בו נכון / צילום: Shutterstock

לימדו אתכם שמנהלים צריכים להשאיר את הרגש בצד? זה שטויות

אם נתעלם מרגשות, נצליח לחשוב בצורה בהירה יותר? להפך • בניגוד למה שחושבים, דווקא כדאי למנף את הרגש לצמיחה

נטע רבקין 28.03.2022
תחלופת עובדים גבוהה / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

המחיר שמשלמים ארגונים על גל ההתפטרויות והסימנים לעובד שמתכוון לעזוב

גל ההתפטרויות שמעסיקים חווים בתקופה האחרונה יוצר להם עלויות אדירות ופחות מדוברות: מהשקעה ישירה בגיוס של עובדים חדשים ועד הפסדים בעקבות אובדן פרודוקטיביות • העלויות של עזיבת עובד או עובדת בדרג ביניים עשויות להגיע עד 150% משכרם השנתי • ניהול וקריירה

דפנה ברמלי-גולן 24.03.2022
שיחות משוב הן בזבוז זמן. מה אפשר לעשות במקום / צילום: גלובס

שיחות משוב הן בזבוז זמן. הנה מה שאפשר לעשות במקום

אם מחקרים מראים שמנהל ממוצע משקיע מעל 200 שעות בהכנת המשוב, ורק 14%  מכלל העובדים חושבים שזה מייצר שיפור, אז משהו לא עובד כאן

טל פריבנר 20.03.2022
בית ספר לניהול. אמון הדדי קריטי להצלחה / צילום: Shutterstock

אמון הדדי קריטי להצלחה. כך תבנו ותחזקו אותו

יש הסכמה בין החוקרים: רמה גבוהה יותר של אמון שווה רמה גבוהה יותר של יחסים, שיתופיות ומחוברות ושווה ביצועים יותר טובים של המנוהלים ושל הארגון

עמרי גפן 13.03.2022
חצי שעה של השראה. בדידותו הבלתי נמנעת של המנכ''ל / צילום: מנחם רייס

בדידותו הבלתי נמנעת של האיש שבראש הפירמידה

מנכ"ל הוא האדם היחיד בחברה שתמיד בתפקיד, אפילו כשפוגשים אותו מחוץ לעבודה על טרנינג • הוא נאלץ לשמור על ריחוק, שמאפשר לקבל החלטות קשות. הקירות שסביבו הולכים איתו לכל מקום • חצי שעה של השראה

ערן גפן 12.03.2022
המוסד לביטוח לאומי / צילום: Shutterstock, KiyechkaSo

ביה"ד לעבודה: אישה שעבדה בעסק של בעלה זכאית לדמי אבטלה

סוגיית יחסי עובד-מעסיק בעסקים משפחתיים מהווה לעתים עילה לדחיית תביעות דמי אבטלה ע"י המוסד לביטוח לאומי, בטענה כי לא התקיימו יחסי עבודה • אישה שזה קרה לה לאחר שפוטרה מהעסק של בעלה יצאה למאבק משפטי ארוך - ולבסוף זכתה

ניצן שפיר 08.03.2022
איך בונים אמון בין עובדים למנהלי משאבי אנוש / צילום: Shutterstock

ימי כיף לא יספיקו: איך בונים אמון בין עובדים למנהלי משאבי אנוש

פוסט בפייסבוק ששאל אם כדאי לפנות למשאבי אנוש בבעיית קידום נענה בשלל סיפורים אישיים שהלקח שלהם הוא "עדיף שלא" • מה צריך לעשות כדי לשנות את המצב ומדוע כדאי לעובדים לחפש ארגון שבו מנהלת ה-HR מאושרת • ניהול וקריירה

דפנה ברמלי-גולן 23.02.2022

   123456789101112131415   

   נמצאו 351 כתבות   |   עמוד 3 מתוך 22