פרסום המכרז התאפשר רק לאחר שמע"ץ הגיע להסדר עם הרשויות המקומיות הוד השרון וכפר סבא, בנוגע לחיבורי הרחוב מעל ומתחת לכביש 531, שיהפוך אותם למרקם עירוני אחד
קטע הכביש מתוכנן כדרך מהירה משוקעת, כשמשני צדדיה כבישי שירות, המשמשים כרחובות עירוניים, כדוגמת נתיבי איילון, דרך פתח-תקוה ורחוב יגאל אלון בתל-אביב
שופט בית המשפט המחוזי, צבי זילברטל, חייב את הוועדה לפצות את הסוחר ב-32 אלף דולר מעל להערכת השמאית מטעם בית המשפט, לבנה אשד, ו-17 אלף דולר עבור שכר טרחת עו"ד
מנכ"ל הרכבת יוסי שניר: "חיבור ראשון לציון מערב בקו רכבת לת"א שיעבור בין נתיבי איילון דרום הוא אלטרנטיבה פחות נוחה מבחינת נגישות ותחזוקה"
השופט, עוזי פוגלמן קיבל את טענת המשיבים לפיה העתירה הוגשה בשיהוי
לטענת מע"ץ, התובע התרשל, בכך שנטע את עצי הפרדס קרוב לכביש, ולא ערך קודם לנטיעה בדיקות יסודיות לגבי אפשרויות הניקוז
סנה: מטרת התוכנית היא לקרב את הנגב והגליל למרכז הארץ
יקלו על זרימת התנועה והגישה לכביש חוצה ישראל; עלות הקטעים כ-50 מיליון שקל
העבודות המקדימות במרכז העיר החלו, ולתושבי ירושלים צפויים עומסי תנועה כבדים והרבה אבק, רעש ובלגן * עלות העבודות הציבוריות: 800 מיליון שקל
אם יידחה פרויקט מנהרות הכרמל למועד בלתי ידוע, הדבר יקשה מאוד על פרסום מכרזים לפרויקטים נוספים בשיטת BOT, כגון הרכבת הקלה בת"א ובירושלים
העיכוב הרב בביצוע הפרויקט גרם לשינוי מהותי של התנאים בהסכם
בתדרוך עיתונאים, שכינסה הבוקר (ג') הנהלת הרכבת הקלה, אמר ראש צוות תוכנית האב ד"ר משה הירש, כי ועדת המכרזים תכריז על הזוכה לקראת חודש אוקטובר
ההתנגדויות נסובו סביב שלושה נושאים עיקריים: ירידת ערך הנדל"ן כתוצאה מהוצאת הפרויקט אל הפועל; תביעות בעקבות פגיעה בנגישות בזמן העבודות לאורך תוואי הרכבת; פגיעה סביבתית, רעש וזיהום אוויר
שלוש החברות הללו הן החברות המובילות בשלושה קונסורציומים שמוקמים לצורך הפרויקט
"כביש חוצה ישראל אמור לקרב את הפריפריה למרכז, ולכן חובתה של ממשלת ישראל לוודא כי מטרה זו תבוצע", אמר
פרויקט המטרו של גוש דןהמומלצותהרכבת הקלהמטרומירי רגבמשרד האוצרמשרד התחבורהנדל"ן: תשתיותנת"עתחבורה ציבורית