הרחבת הכביש עוררה מחלוקת קשה בין מע"ץ למשרד לאיכות הסביבה. התוכנית הפכה להיות תוכנית טלאים של ארבעה קטעי כביש באורכים קטנים - מחצי ק"מ ועד כק"מ - כשלגבי כל קטע יש עמדה תכנונית שונה
הכביש, באורך כולל של כ-6 ק"מ, הוא דו-מסלולי עם שני נתיבים בכל כיוון, ומהווה עורק תנועה מרכזי בין רכס הכרמל למפרץ חיפה. חיבור העורק יתרום לחיזוק העירוני של נשר ושכונותיה, ויקל על התנועה בשכונות נשר ונווה שאנן
עלות סלילת הכביש - כ-48 מיליון שקל. אורך הכביש שנפרץ הוא כ-7.5 ק"מ. מדובר בכביש העוקף הארוך ביותר שהוקם במסגרת פרויקט כבישים עוקפים, שהחל לאחר נסיגת צה"ל מלבנון
אדריכלית הנוף ומתכננת הערים יעל דורי, שהגישה את ההתנגדות, טוענת שמגישי התוכנית לא ביצעו בטרם התכנון סקר קרקע
מנכ"ל אחוזות חוף, יעקב מאיר, ציין, כי תחנת אספקת הגז תשמש כפיילוט להקמת תחנות נוספות לאספקת גז בעתיד לאוטובוסים, משאיות לאיסוף אשפה ורכב כבד אחר
נדחתה עתירת תושבי תל גיבורים בחולון לעיכוב העבודות בתוכנית ההרחבה של איילון דרום, שתביא את הכביש לפתח ביתם
המכרז כולל גם הוספת מסילה רביעית בין תחנת תל-אביב מרכז לבין תחנת האוניברסיטה, ובניית מסילה חדשה בקטע שבין תחנת האוניברסיטה לתחנת סוקולוב
הקטע מגדרה לבאר שבע נחשב לבלתי כדאי להפעלה ככביש אגרה, אם כי ייתכן צירוף יזם בעתיד
מבדיקות מומחים עולה, כי מפלס הרעש בציר אלוף שדה (המגיע עד לצומת תל השומר) עשוי לרדת בשישה דציבלים. אולם, הרעש לא ייעלם לחלוטין, כיוון שהוא תלוי בגורמים נוספים כמו מהירויות הנסיעה וסוגי כלי הרכב
השינוי יוצר מערכת דרכים היררכית בצפון הארץ, תוך שיפור הנגישות של האזורים השונים אל מערכת הדרכים הארצית, ותוך התאמת מערכת הדרכים לנתוני הסביבה והנוף הייחודיים בצפון הארץ
החניון, שעלותו כ-1.9 מיליון דולר, הורכב על-ידי חברת סולל בונה. הוא פותח על-ידי חברת אראל ח.י. טכנולוגיה לבניין, והוא בנוי מרכיבים מודולריים מתועשים, העשויים מבטון מזוין
המכרז כולל שני קטעים - ניצנים-אשדוד וניצנים-אשקלון. העבודות כוללות הקמת מסילה חדשה והחלפת המסילה הקיימת. אורך הקו 15 ק"מ. על-פי הערכה, תסתיים הקמת הקו תוך שנתיים
את הבדיקות ביצע המכון על-פי הזמנת המשרד לתשתיות. זאת, נוכח האפשרות להעתיק את שדה התעופה הנוכחי למקום אחר, ולהחכיר את השטח שיפונה לבינוי
איזור נוף ייחודי הוא האובייקט אותו אמורה לחצות דרך 551, בטיעון הקדוש של הקלת גודש תנועה בתוך יישובי חוף השרון עצמם
כביש 35 הוא כביש רוחב, המחבר את הערים אשקלון וקרית גת, וכבישי האורך 4 ו-40. במע"ץ הוחלט על הרחבה ושדרוג הכביש בשל עומסי התנועה ומטעמים בטיחותיים: בכביש סיבובים מסוכנים ובעבר אירעו בו תאונות דרכים קטלניות
פרויקט המטרו של גוש דןהמומלצותהרכבת הקלהמטרומירי רגבמשרד האוצרמשרד התחבורהנדל"ן: תשתיותנת"עתחבורה ציבורית