הסיבות לעיכוב בפרויקט נובעות בעיקר בשל אי השלמת ההסכם הפיננסי של הזכיין סיטי פס, מול בנק הפועלים ובנק לאומי ובמקביל אי השלמת התהליכים הסטטוטורים בגשר הכניסה לעיר - גשר קלאטרווה עליו אמורה לעבור הרכבת
ניצן יוצר: "האתגר העיקרי הוא לגרום לשינוי בדפוסי השימוש באוטובוסים" * "אי אפשר לפתור את העומס בכניסה לתל-אביב ע"י תוספת קיבולת, אלא ע"י הקצאת קיבולת"
מדובר בכביש, באורך של 5.5 ק"מ, הכולל שני גשרים. עלות העבודות 110 מיליון שקל - כשהאומדן הראשוני היה 70.5 מיליון שקל. הכביש תוכנן להיפתח באמצע 2003
התוואי הרכבת יתחיל בלב המפרץ, ומשם יעבור מזרחה לאורך התוואי ההיסטורי של רכבת העמק, מדרום לכביש 75, עד לאיזור צומת העמקים ותחנה בנשר
עוד אומר ליברמן, כי הוא מצפה לטיסות בשדה החדש כבר מיוני, במקביל להרצה של הפעילויות האחרות בשדה
לממשלה לא אכפת שהעיר חיפה תהיה פקק הסותם את הדרך בין אזור החוף לבין צפון הארץ, ולכן כאשר הוחלט על מנהרות הכרמל, לא הלכו בדרך המעשית של הפצת אגרות חוב בריבית נמוכה ומכרז של אמת
לטענת גורמים בעירייה הסיבה היא ניסיון של שר התחבורה, אביגדור ליברמן, להפעיל לחץ כדי שיאשרו מינויי מקורביו
הנזק שנגרם למדינה כתוצאה מעיכוב הפרויקט הוערך במשפט במאות מיליוני שקלים. זאת, כתוצאה מעיכוב בזמנים במטרופולין חיפה, הפסד התגמולים שאמורה היתה המדינה לקבל מהזכיין כרמלטון ובנוסף מגידול בהוצאות המדינה בפרויקט
עו"ד דידי לחמן-מסר קבעה, כי נפל פגם מהותי בהליך בחירתו של רז. פגם זה נוגע לקביעה, כי לרז יש יכולת עסקית משמעותית. לחמן-מסר קובעת, כי לא ניתן להמשיך בהליך המינוי, ויש להחזיר את הדיון לוועדת האיתור
התנאים שקיבלה המדינה היו TOO GOOD TO BE TRUE ועדיין נעשו כל הטעויות האפשריות
עיכוב של 5 שנים גרם לבנק דיסקונט לבקש לפתוח את הסכם המימון שנחתם עם כרמלטון ב-1999
מתנה את קיום ההסכם בהעברת פיצוי לבנק עבור עלויות שמירת האשראי * "הבנק הפר את ההסכם"
"הייתי רוצה לנצל את הפסיקה ולפנות לבנק דיסקונט שלא יחששו ממימון הפרויקט. בדיקות חוזרות ונישנות של מומחים קובעות בצורה חד-משמעית כי פרויקט מינהרות הכרמל הוא אחד הפרויקטים היותר אטרקטיבים במדינת ישראל", אמר
בעל החנות תובע כ-140 אלף שקל, בטענה לפגיעה בעסקי החנות עקב מפגעי בטיחות. לטענתו, הוא נאלץ לנטוש את החנות זמן רב לפני המועד שנקבע לפינויה, וכי נגרם לו נזק של אובדן הכנסה בשווי של מאות אלפי שקלים
פרויקט המטרו של גוש דןהמומלצותהרכבת הקלהמטרומירי רגבמשרד האוצרמשרד התחבורהנדל"ן: תשתיותנת"עתחבורה ציבורית