על-פי התוכנית, כבר ב-2003 יגדלו תקציבי הפיתוח ברשת הכבישים והרכבת ביותר מ-50% * מנכ"ל משרד התחבורה: "זו ההזדמנות להוציא פרויקטים אל הפועל"
עיריית ירושלים ומשרד התחבורה הביעו זעם, ושוקלים לבקש ממנכ"ל משרד ראש הממשלה להורות לחברת החשמל להקציב משאבים נוספים לביצוע עבודות ההנדסה המקדימות
הוועדה המקומית הדרים הוציאה לאחרונה צו הפסקת עבודה מינהלי נגד הרכבת בעניין זה. לטענת עו"ד גלעד הס, שייצג את הוועדה המקומית, רכבת ישראל עוברת על החוק בעבודות שהיא מבצעת בשטח, מאחר שאין לה היתרי בנייה למגרש
במכרז לביצוע העבודות זכתה חברת דרכים. מדובר בקטע כביש עמוס מאוד, בו עוברת תנועה לראשון ציון, יבנה ואשדוד. ההרחבה תיעשה בשלב הזה רק בציר הדרומי, בו יש כיום שלושה נתיבים
תוואי הכביש ישמש בסיס לרצף של שכונות, שיצרו רצף התיישבותי לארכן. סלילת הכביש, שהחלה לפני חודש, מעוררת את התנגדותם של הירוקים ביישוב קציר, הטוענים כי הסלילה פוגעת בשטח ירוק גדול, ואינה מחויבת המציאות
עיריית ת"א מסרה בתגובה, כי מבדיקת היועץ המשפטי של העירייה עולה, כי אין סמכות לרשויות המקומיות להטיל אגרת גודש על כלי רכב הנכנסים לעיר, וכי הנושא צריך להיות מותנה בחקיקה
שופטת ביהמ"ש לעניינים מינהליים בירושלים, מיכאלה שידלובסקי אור, דחתה את הבקשה וקבעה, כי מותר לוועדת מכרזים להתרשם שאין בהצעתה של משתתפת כדי לענות על הצורך המיוחד לאותו מכרז. גדיש חויבה בהוצאות בסך 10,000 שקל
לפי התוכנית, יוקם נתיב מהיר בקטע שבין מחלף בן-גוריון ועד לכניסה לנתיבי איילון
על-פי תחזיות הרכבת, בשנת 2013 יסעו מדי שנה כ-70 מיליון איש - פי 3 יותר מכמות הנוסעים הנוכחית
מנכ"ל החברה, יהודה בראון ונציגיו, בחנו אפשרות להגיש לות"ל את תוכנית איילון מזרח, לסלילת כביש ממחלף רוקח ועד למחלף התקווה, אך החליטו לקדם את התוכנית בוועדות התכנון
בין הפרויקטים שהוחלט לבטל: במחוז דרום הוחלט להקפיא את פרויקט כביש הבטון בכביש מספר 3, ובמחוז מרכז הוחלט להקפיא את התוכנית לתוספת נתיב שלישי שתוכננה בכביש החוף (כביש מספר 2) - ממחלף נתניה וצפונה
ראשי הערים בקריות מתנגדים זה שנה לתוכנית של משרדי התחבורה והאוצר לגבות אגרה כלשהי בגין השימוש בכביש, וזאת בטענה כי הוא צריך להיות פתוח לכל תושבי האיזור, ולא להפוך לכביש לעשירים
עקב הקיצוץ בתקציב 2003 לא יותקנו מערכות תאורה חדשות, לא יותקנו בזמן מעקי בטיחות וייפגע חידוש הסימון של שולי הכבישים והשילוט
המערערים - תושבים שמחו על הקמת הגשר מול דירותיהם וארגונים סביבתיים שתמכו בהם
רכבת ישראל אומרים, כי החלטת שר הפנים היתה צפויה לאור העובדה, כי המועצה הארצית הורתה בשבוע שעבר לקדם את התוכנית ולהעבירה להערות הוועדות המחוזיות
סמנכ"ל מע"ץ, אינג' יוסי קופ, אמר ל"גלובס": " החלטנו להעביר את התוכנית לות"ל כיוון שמדובר במחלף מאוד מורכב, בו נדרשים תיאומים גם מול רכבת ישראל וחברת החשמל. בנוסף, התוכנית עוברת גם בתחום ועדה מחוזית מרכז וגם דרום
פרויקט המטרו של גוש דןהמומלצותהרכבת הקלהמטרומירי רגבמשרד האוצרמשרד התחבורהנדל"ן: תשתיותנת"עתחבורה ציבורית