אדריכלות | פיצ'ר

מלון מורפאוס במקאו עומד להיות קליידוסקופ של נופש ותענוגות

משרד זאהה חדיד תכנן במקאו מלון על יסודות קיימים • מדור אדריכלות

מלון מורפאוס, מקאו / צילום: Reuters, BOBBY YIP
מלון מורפאוס, מקאו / צילום: Reuters, BOBBY YIP

מקאו, חצי אי לחופה הדרומי של סין, הוא גם ירוק במיוחד, גם חמים למדי ויש בו תעשיית תיירות והימורים ענפה. מלון מורפאוס ממוקם ברצועת האי המלאכותי קוטאי, שהוקמה בשנות ה-90 של המאה שעברה בין האיים/ערים טייפה וקולואן, כדי להרחיב את הטריטוריה היבשתית של הקולוניה מקאו ולייצר מתחם מלונות והימורים מניב הכנסות. מבחינת הכנסות מהימורים, היא כבר עברה את לאס וגאס.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

התכנון

המלון, שנפתח לציבור בשנת 2018, הוא יוזמה של חברת Melco Resorts שבבעלותה בתי קזינו נוספים בעיר. עלות הקמתו, כך לפי אתר האינטרנט של החברה, נאמדת ביותר מ-1.1 מיליארד דולר.

המלון תוכנן ע"י משרד האדריכלים זאהה חדיד ובנייתו ארכה חמש שנים. במלון 42 קומות והוא נראה כמו קופסה שעשויה מרשת קורי עכביש.

שטחו הבנוי של המלון הוא כ-150 אלף מ"ר, כמו מגדל עזריאלי החדש בדרך בגין בת"א. במלון יש 770 חדרים הכוללים גם סוויטות ו"וילות בשחקים", והוא כולל גם כמובן אזורי קניות, ברים וגם מסעדות יוקרה של השפים המפורסמים אלאן דוכס ופייר הרמה, בריכת שחייה על הגג וחדרי כושר.

באתר האינטרנט של החברה היזמית הם מקשרים את מראה החזיתות לתמהיל המגוון שהמלון מציע ומשווים אותו לסוג של קליידוסקופ של חוויות.

האדריכלות

באתר האינטרנט של משרד האדריכלים הם מסבירים את המראה המחורר של החזיתות בניסיון להתחבר למסורת הסינית העתיקה של גילוף באבן הירקן - jade.

"מורפאוס משלב את הארגון האופטימלי שלו עם אינטגרציה מבנית וצורה פיסולית", הסבירה ויויאנה מוסטולה, מנהלת הפרויקט מטעם משרד זאהה חדיד, בראיון לאתר designboom. "העיצוב מסקרן משום שאין לו שום רפרנס לטיפולוגיות של האדריכלות המסורתית. הבניינים במקאו התייחסו בעבר לסגנונות אדריכלות מכל העולם.
"מורפאוס התפתח מהאווירה המיוחדת ומתנאי האתר כאדריכלות חדשה שמבטאת את העיר".

תכנון המבנה נולד למעשה מתוך מצב נתון כי יזמי המלון שכרו את שירותיה של זאהה חדיד כשהיסודות של המבנה כבר היו קיימים ופרויקט שהיה אמור לקום שם כשל.
חדיד תכננה למעשה שני מגדלים, שמקושרים באמצעות גשרים "מגולפים", שבהם נמצאים גם השטחים הציבוריים. 12 מעליות הזכוכית השקופות מספקות לאורחי המלון שחולפים בין החללים המפוסלים מראה יוצא דופן של משחק בין פנים וחוץ.

המחירים

לילה בחדר דלוקס טווין, עם נוף למפרץ, עולה כ-2,000 שקל ללילה.

וכמה עולה לגור באזור? סוכנות הנדל"ן המקוון ambiente מציעה למכירה דירה בקומה עליונה ב־Chun Weng Kok ב-old taipe village, בשטח של כ-50 מ"ר, במחיר של 2.2 מיליון שקל.

דירה בשטח של כ-100 מ"ר ב-Lisboa Garden מוצעת למכירה במחיר של 3.4 מיליון שקל. דירת 4 חדרים לא מרוהטת, בשטח של כ-270 מ"ר, ב-Ocean Gardens, עם מרפסות המשקיפות לחצי האי מקאו ולהרים, מוצעת להשכרה במחיר של כ-12 אלף שקל לחודש. 

גובה: 42 קומות
שנת פתיחה: 2018
עלות הקמה: 1.1 מיליארד שקל
מספר חדרים: 770