מגדל מעורב שימושים בגבעתיים שמציע "שדירה לשמיים"

מגדל כורזין מתוכנן להיבנות בדרך אלוף שדה • ראש עיריית גבעתיים רן קוניק: "זה הולך להיות מתחם התעסוקה הכי יפה והכי מצליח בכל גוש דן. הרבה יותר מהבורסה ומקריית עתידים"

מגדל כורזין, גבעתיים / הדמיה: מילוסלבסקי אדריכלים
מגדל כורזין, גבעתיים / הדמיה: מילוסלבסקי אדריכלים

בימים אלה מקודמת תוכנית להקמת "מגדל כורזין", במקום שבו נמצאת תחנת דלק פז, בדרך האלוף שדה בגבעתיים. מרום אוסלקה, יזם הפרויקט, והאדריכל גיא מילוסלבסקי ביקשו לייצר כאן מבנה אייקוני, שיהווה שער דרומי לעיר גבעתיים. הבניין עצמו פשוט למדי ונראה כמו עוד קופסת זכוכית, ואולם, רצף אלכסוני של שטחים פתוחים ירוקים, מעין "שדרה לשמיים", שעובר על חזית הבניין, מממשק הבניין עם הקרקע ועד השמיים, הופך אותו ליוצא דופן. התוכנית עברה אמנם את משוכת הוועדה המקומית אך תצטרך לקבל את אישור הוועדה המחוזית.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

האזור

תוכנית המתאר של גבעתיים, שגם היא לא אושרה עדיין, מייעדת פיתוח משמעותי לאזור דרום העיר, הכולל תוספת של כ-800 אלף מ"ר שטחי מגורים, 316 אלף מ"ר שטחי תעסוקה ו-47 אלף מ"ר שטחי מסחר. על פי התוכנית למתחם כורזין, הנמצא צמוד לדרך אלוף שדה, מבני תעסוקה ישנים בני שלוש-חמש קומות יוחלפו במגדלי תעסוקה גבוהים.

ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, מבהיר שהתפתחות מתחם כורזין קריטית להתחדשות העיר: "זה הולך להיות מתחם התעסוקה הכי יפה והכי מצליח בכל גוש דן. הרבה יותר מהבורסה וקרית עתידים. כי המיקום אידאלי - מצד אחד כביש גהה, מצד שני איילון, וביניהם עובר הקו הסגול של הרכבת הקלה. 11 המגדלים שיהיו בגובה 40 קומות יכללו תעסוקה אבל גם מגורים. כל מגדל שם יהיה יותר יפה מהשני. עתידה הכלכלי של העיר גבעתיים תלוי במתחם הזה. תמהיל הארנונה של גבעתיים מתבסס כיום בעיקר על מגורים, ואם לא יהיה לנו גיבוי של ארנונה מתעסוקה ומסחר נהיה בבעיה.

"התוכנית למתחם כורזין אושרה ב-2017 ואנחנו עושים הכול כדי שתצא לפועל. זו תוכנית מיוחדת, כי מדובר בפינוי בינוי של אזור תעסוקה ומסחר מתפקד. זה לא בנייה על קרקע בתולית".

מבט מקרוב / הדמיה: מילוסלבסקי אדריכלים
 מבט מקרוב / הדמיה: מילוסלבסקי אדריכלים

המבנה

מגדל כורזין, שיתנשא לגובה של 40 קומות, אמור לכלול שלוש קומות בייעוד מסחרי וציבורי, 25 קומות של תעסוקה, ועוד 10 קומות עם 80 דירות קטנות בגודל של 35-60 מ"ר. בין קומות המשרדים לקומות המגורים יפריד "סקיי לובי" בקומה ה-28, שבו מתוכננים חדר כושר ומועדון דיירים. סך כל השטח הבנוי הוא 59 אלף מ"ר. לפי מה שמסביר האדריכל מילוסלבסקי, למגדל שתכנן יש כניסה נפרדת מרחוב האלוף שדה, הוא אינו תלוי במימוש החניון התת קרקעי שאמור לקום מתחת למתחם כורזין המתחדש, ולכן הוא יהיה המגדל הראשון שיקום כאן.

האדריכלות

מילוסלבסקי: "אנו מתכננים מעין landmark לעיר. ברמה העיצובית/תכנונית היה לנו ברור שזה מגדל שאמור להיות חשוף לכיוון גבעתיים, לים ולפארק הלאומי. היה לנו רצון להכניס את הירוק לתוך הבניין. גם במובן של החשיפה לפארק, וגם לראות איך השדרה, שעוברת לאורך דרך אלוף שדה, צומחת ומתפתחת ונכנסת לתוך הבניין".

המחירים באזור

לפני כחודשיים פורסם כי תדהר והראל מניבים רכשו מחצית ממתחם בית מולדבסקי, הנמצא ממש בסמוך לאתר מגדל כורזין. המתחם כולל מבנה מסחר ומשרדים בשטח של 10,000 מ"ר וכן מגרש חניה נרחב עם תב"ע תקפה לעוד 20,000 מ"ר תעסוקה. הרוכשים שילמו למשפחת מולדבסקי 100 מיליון שקל.

מיקום: ציר אלוף שדה, גבעתיים
גובה: 40 קומות
שטח בנוי: 59 אלף מ"ר
שימושים: מסחרי, תעסוקה, מגורים