מטה A2A: המגדלור החדש של מילאנו

המטה החדש של חברת האנרגיה A2A יהיה חלק מרובע העסקים החדש של העיר • מדור אדריכלות

מטה A2A, מילאנו / הדמיה: ACPV
מטה A2A, מילאנו / הדמיה: ACPV

ערי העולם נאלצות להתמודד בעת הזאת עם גידול אוכלוסין מהיר והתפשטות של המרחב הבנוי, ההופכת את מה שהיה פריפריה לפני 100 שנה למרכז.

רובע העסקים Symbiosis, הנבנה בימים אלה בדרום העיר מילאנו, מבקש להתמודד עם הסוגיה הזו בדיוק. מדובר בניסיון להפיח חיים באתר דיפו (חניית רכבות) ענק ונטוש המכונה porta romana. פעם זה היה קצה העיר ועכשיו הקצה של המרכז.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

הקומפלקס:

מדובר בקומפלקס הכולל שימור של מבנים ישנים, שבהם ימוקמו מוזיאון האנרגיה וחללי עבודה לחברות הייטק בשטח של 10,000 מ"ר, ומגדל חדש בגובה של כ-144 מטרים, בשטח של 23 אלף מ"ר, וגם, יותר מ-6 דונם של שטחים ציבוריים ירוקים. על פי האדריכל, אנטוניו צ’יטריו, המטרה של הפרויקט היא לייצר באמצע העיר "כפר", שיאפשר "אינטראקציה אישית ומקצועית ספונטנית". המגדל החדש, שאמור להפוך לאייקון עירוני, מכונה ע"י יזמיו torre faro, כלומר "מגדלור", ובו ישכון מטה חברת האנרגיה האיטלקית A2A.

הסביבה:

למגדל החדש יש כמובן נראות ובולטות, ואולם, יש לו גם תפקיד משמעותי מבחינה אורבנית, כי הוא נמצא במפגש של ציר Via Crema, שמוביל למרכז ההיסטורי של העיר, עם דרך Viale Isonzo שמקבילה לפסי הרכבת. היזמים מצפים שהרחובות המובילים לפרויקט יתחדשו ויהפכו להרבה יותר ידידותיים להולכי הרגל.

הדמיות המבנה מלמדות שהאדריכלות חריגה אולי לאזור piazza trento, שמתאפיין בבנייה די נמוכה למגורים, אך לא מאוד שונה ממגדלי תעסוקה אחרים. מדובר במבנה גלילי ההולך ונהיה צר לקראת ראשו, המצופה כולו בזכוכית. מה שמעניין במבנה זה שהוא מחולק לשלושה חלקים: קומות משרדים תחתונות, עליונות, וביניהן חלל ציבורי ובו sky garden. כמקובל בימים אלה, המגדל נבנה בסטנדרטים ירוקים גבוהים. המגדל יכול להכיל 1,500 בני אדם, בחללים גמישים - כולל שטחים לעבודה משותפת וחדרי פגישות לא פורמליים.

האדריכלות:

על התכנון של הקומפלקס חתום משרד האדריכלים ACPV, שהוקם בשנת 2000 ובו שותפים האדריכלים צ'יטריו ופטריסיה וייל, שזכו בתחרות לעיצוב הבניין. חובבי העיצוב מכירים את צ’יטריו בעיקר משלל המוצרים שעיצב לחברות הריהוט והתאורה המובילות בעולם והפכו לפריטי עיצוב אייקוניים.

"מטה A2A ייצור כפר ורטיקלי חדש לפעילות החברה", אומר צ’יטריו ל-designboom.
"הוא מתוכנן כך שאנשים ייהנו לעבוד בחברת הקולגות שלהם, ולעודד אינטראקציות אישיות ומקצועיות ספונטניות".

שטח: 23 אלף מ"ר

גובה: 144 מטר

אדריכלים: ACPV

שנת השלמה: 2024