אדריכלות | פיצ'ר

נווה מדבר על קומות: אייקון המגורים החדש של דובאי

פרויקט היוקרה החדש ממוקם על רצועת חוף מלאכותי באמירות • עיצוב המבנה, המייצר הרבה מאוד שטחים פתוחים מקורים, מציע גם למתגוררים בקומות הגבוהות אזורי פנאי פתוחים ונוף פנורמי • מדור אדריכלות

פרויקט "אטלנטיס המלכותי", דובאי / צילום: Shutterstock
פרויקט "אטלנטיס המלכותי", דובאי / צילום: Shutterstock

בימים אלה מוקם באיי התמרים בדובאי פרויקט "אטלנטיס המלכותי". מדובר במבנה ארוך וגבוה (46 קומות) המורכב מאוסף של בניינים קטנים (שתיים-ארבע קומות) שכאילו הוצנחו באוויר והסתדרו מאליהם בקומפוזיציה אקראית, אבל גם מסודרת מאוד, על רצועת חוף מלאכותית, באמצע מפרץ כחול.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

הפרויקט

Atlantis The Royal ("אטלנטיס המלכותי") הוא יוזמה של חברת
Kerzner International, יזמית בינלאומית שמתמחה בבניית מתחמי נופש ומגורים יוקרתיים ביעדים אקזוטיים. כך ביוון, מלזיה, האיים המלדיביים וגם במקסיקו. החברה הקימה כבר פרויקט אחד בשם אטלנטיס הדקל ב"איי התמרים" בדובאי, שנראה כמו ארמון מזרחי עצום ממדים, כך שהפרוייקט החדש, הוא סוג של פיתוח אדריכלי מתקדם של אותו הקונספט.

על פי אתר האינטרנט המשווק את הפרויקט, הרעיון הוא לייצר קומפלקס מבודד, שבו "קהילה תוססת" ואקסקלוסיבית. עיצוב המבנה, המייצר הרבה מאוד שטחים פתוחים מקורים מאפשר גם למתגוררים בקומות היותר גבוהות אזורי פנאי פתוחים ומגוננים, כולל מבט פנורמי לנוף. סוג של נווה מדבר על קומות. האימג’ העתידני של המבנה, שתוכנן מראש להיות אייקוני, כזה שקשה לשכוח, מעורר סקרנות.

התכנון

השטח הבנוי של הפרויקט הוא 193,600 מ"ר ויהיו בו 231 יח"ד ועוד 795 חדרי מלון. הדיירים יוכלו ליהנות מחוף פרטי, בריכה פתוחה על הגג, חדר כושר, כולל מגרשי טניס, מרחבי ברביקיו ועוד. במקום יפעלו 17 מסעדות גורמה של מסעדנים-כוכבים כמו גורדון רמזי, אריאנה בונדי, נובו מטסושיבה ועוד.

תכנון הפרויקט הוא של משרד האדריכלים הניו יורקי הוותיק (Kohn Pedersen Fox) KPF, שאחראי גם ל-China Resources Tower בשנזן, סין (2018), ה-Hudson Yards בניו יורק (2019), ל-Petersen Automotive Museum, בלוס אנג’לס, וגם לעיצובו של מגדל עזריאלי הרביעי (הספירלה) בתל אביב.

המחירים

על פי אתר שיווק הנדל"ן METROPOLITAN, המחיר של יחידת דיור ב"אטלנטיס המלכותי", ששטחה כ-160 מ"ר, הוא 6.4 מיליון שקל. מדובר במחיר התחלתי של יחידת הדיור הקטנה ביותר. כל הדירות נמכרות מרוהטות. על עיצוב הפנים חתומה המעצבת הפריזאית Sybille de Margerie.