אדריכלות | פיצ'ר

מה מסתתר מתחת לבריכה השקופה בפרויקט היוקרה בלונדון?

בתמורה לאישור התוכנית, הסכימו יזמים של פרויקט מפואר בלונדון לשלם בעבור דיור בר השגה וכן פיתוח רשת תחבורה ציבורית ותשתיות חברתיות • נוסף לדירות יהיו גם מלון ושטחי מסחר

פרויקט Embassy Gardens, לונדון / צילום: Reuters
פרויקט Embassy Gardens, לונדון / צילום: Reuters

בריכת השחייה בפרויקט Embassy Gardens בלונדון זכתה לאחרונה למתקפת יח"צ בינלאומית. זה קשור גם לתחילת עונת הרחצה, אבל גם לשיווק הדירות בחלק השני של הפרויקט, שעלות הקמתו הכוללת נאמדת ב-2.5 מיליארד פאונד, ומחיר הדירות שבו מתחיל ב-1.5 מיליון פאונד (כ-6.9 מיליון שקל). הבריכה המדוברת ממוקמת בגובה 35 מטרים מעל פני האדמה - בערך גובה של 10 קומות, ומקשרת בין שני בניינים. הנוף הנשקף מהבריכה פנטסטי: נשקפים ממנה מבנה שגרירות ארצות הברית החדש, גלגל המילניום (London Eye) וכן ארמון וסטמינסטר.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

התכנון

הפרויקט ממוקם ב-Wandsworth, חלק של העיר ששימש עד לא מזמן כאזור תעשייה והפך בעשור האחרון לאתר התחדשות עירונית יוקרתי. הפרויקט עצמו הוא קומפלקס המשתרע על שטח של כ-60 דונם וכולל תשעה מבנים בגובה שנע בין 10 ל-23 קומות. יהיו בו 1,982 יח"ד, מהן כ-300 דירות להשכרה במחירים מוזלים. נוסף לכך יכלול הפרויקט מלון עם 100 חדרים, וכן מסעדות וחנויות. עיצוב חזית המבנים פשוט, שלא לומר שמרני.

עיון במודעות המשווקות את הדירות בפרויקט מגלה שלצד איכויות אדריכליות כמו גינת חורף פנימית, בנייה חסכונית באנרגיה, עיצוב פנים ברמת גמר גבוהה במיוחד, ופסיליטיז כמו חדר כושר, סאונה, בריכת שחייה מקורה וחיצונית, שומר 24X7 וקולנוע פרטי, דואגים המוכרים לציין את הקירבה לתחנות המטרו Vauxhall ו-Pimlico, המאפשרת לדיירים נגישות מצוינת למוקדי התעסוקה והבילוי הבולטים של העיר.

הפרויקט הוא יוזמה משותפת של Ballymore Group, חברת יזמות נדל"ן בינ"ל שבסיסה באירלנד וחברת Ecoworld. האדריכלות היא של משרד האדריכלים HAL.

הפרויקט מבחוץ / צילום: Reuters
 הפרויקט מבחוץ / צילום: Reuters

מטלות ציבוריות

עיון באתר האינטרנט של מועצת Wandsworth מגלה שאישור תוכנית הפרויקט, בשנת 2012, היה כרוך בלא מעט מטלות ציבוריות עבור היזמים. בין היתר הם נאלצו לשלם כ-55 מיליון פאונד לפיתוח תחבורה ציבורית שתחבר את האזור עם רשת הרכבת התחתית, וגם לקידום "תשתית חברתית" (social infrastructure).

נוסף לכך, היזמים הסכימו שאם ערך הפרויקט יעלה במהלך תקופת הבנייה הם ייתנו למועצה סכום נוסף בגובה של עד 40 מיליון פאונד לטובת פיתוח דיור ציבורי.

המחירים

וכמה עולה לגור בפרויקט היוקרה החדש? על פי אתר הנדל"ן rightmove, הדירות שאינן בגדר דיור בר-השגה כמובן אינן זולות. מחיר דירת שני חדרים, בשטח של כ-100 מ"ר, בקומה 11 של capital building, עם נוף לנהר התמזה, מגיע ל-1.65 מיליון פאונד. דירת 3 חדרים בשטח 165 מ"ר, בקומה ה-16 של ambassador building, מוצעת למכירה ב-2.3 מיליון פאונד. 

שטח: כ-60 דונם
גובה: 10 עד 23 קומות.
דירות: 1,982
עלות הבנייה: כ-2.5 מיליארד פאונד