אדריכלות | פיצ'ר

המגדל הכי גבוה ביפן ש"יאיר את שמי העולם"

המבנה מתוכנן בצורה של לפיד כציון דרך לאבולוציה של העיר טוקיו, והאדריכל מבטיח שמקומת התצפית אפשר יהיה לראות את הר פוג'י, במרחק 100 קילומטר • מדור אדריכלות

Torch Tower, טוקיו / צילום: MITSUBISHI ESTATE
Torch Tower, טוקיו / צילום: MITSUBISHI ESTATE

ה-Torch Tower, "מגדל הלפיד", שבנייתו אמורה להתחיל ב-2023 ולהסתיים בשנת 2027, יתנשא לגובה של 390 מטרים ויהיה המגדל הגבוה ביותר ביפן (לשם השוואה, מגדל עזריאלי שרונה מגיע לגובה של 238.5 מטר). למעשה, רק מגדל השידור TOKYO SKYTREE, שגובהו 634 מטרים, יהיה גבוה ממנו.

צורתו של הבניין, שממנה נובע גם כינויו, היא כשל לפיד, והחזון של האדריכלים הוא שהמגדל יהווה ציון דרך לאבולוציה של העיר טוקיו ו"יאיר את שמי העולם", לא פחות. עלות ההקמה המשוערת היא 4.7 מיליארד דולר.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

המגדל החדש ייבנה במרכז העיר, בלב האזור ההיסטורי Tokiwabashi, שעובר בימים אלה התחדשות.

אתר האינטרנט של הפרויקט מדגיש מאוד את נגישותו: חמש דקות נסיעה ברכבת מ-kasumigaseki, עשר דקות משיבויה, ו-2.42 שעות נסיעה מאוסקה.
השטח הבנוי של המבנה עומד על 544 אלף מ"ר.

בשבע הקומות הראשונות מתוכנן קניון עם מסעדות, בתי קפה ובית מרחץ, עד קומה 57, משרדים, ועד קומה 61, מלון יוקרה עם 100 חדרי אירוח.
בחלק העליון של המגדל תהיה קומת תצפית שתאפשר להתבונן אפילו על הר פוג’י - המרוחק 100 קילומטרים מטוקיו.

התכנון

התכנון של המגדל החדש הוא של Sou Fujimoto, אדריכל יפני יליד 1971 הפועל ביפן ובאירופה. פוג’ימוטו הוכתר ככוכב כשנתבקש בשנת 2013 לעצב את הביתן בגלריה סרפנטיין, בלונדון. מאז הספיק לתכנן לא מעט מבנים, שהידוע מכולם הוא מגדל המגורים המכונה L’Arbre Blanc במונפלייה, צרפת. בהתייחס למגדל הלפיד הצהיר פוג’ימוטו שהוא רוצה שהמגדל "יהיה מקום של אנשים ופחות אובייקט".

היזמית

יזמית המגדל היא MITSUBISHI ESTATE, אחת מחברות הנדל"ן הגדולות ביפן, שבונה בקרבת מקום מגדל נוסף, Tokiwabashi Tower. כחלק מהמטלות שהחברה לוקחת על עצמה היא בונה תחנה לטיפול בשפכים, תחנת כוח, מקלט נגד רעידות אדמה ומעבר תת-קרקעי לתחנת הרכבת Tokyo Station JR. אין מה לדאוג ליזמים, תמורת המאמצים שלהם הם מקבלים תוספת זכויות בנייה.

שנת השלמה: 2027
גובה: 390 מטר
עלות מוערכת: 4.7 מיליארד דולר
שטח: 544,000 מ"ר